Betwisting schade na ongeval

Miligia
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Betwisting schade na ongeval

#1 , 10 apr 2017 14:06

Goedemiddag,

Graag schets ik even kort mijn verhaal:

Enkele dagen geleden ben ik, in een ondergrondse parking, de handrem vergeten. Hierdoor is mijn wagen, tijdens mijn afwezigheid, vooruit beginnen bollen en tot stilstand gekomen tegen de vorige wagen.

Bij terugkomst aan mijn wagen, merkte ik op dat deze terug op zijn plaats werd geduwd en er een blokje onder mijn wielen werd geplaatst. Verder kon ik nog een papiertje onder mijn ruitenwissers vinden, waarop uitgelegd stond dat ik de auto voor mij heb geraakt en dat briefje was voorzien van de naam en telefoonnummer van de eigenaar van die wagen.

Diezelfde avond heb ik de bestuurder opgebeld om mij te excuseren. Op het eerste zicht leek alles daarmee gezegd, ware het niet dat ik de volgende dag telefoon kreeg van een collega van hem dat de schade die de andere wagen opgelopen heeft 350 Euro bedraagt. Dit bedrag lijkt mij enorm veel, voor zo een minimale botsing. Het zou om een bedrijfswagen gaan, waardoor ik kan begrijpen dat er sowieso een bepaalde franchise moet betaald worden, maar dan nog lijkt het me een hoog bedrag. De man lijkt mij een redelijk persoon, op dit moment dringt hij aan op een afspraak, om de opgelopen schade alsnog te laten vaststellen en eventueel iets 'in de minne' te regelen.

Kan deze schade achteraf nog bepaald worden? (Hij beweert wel foto's te hebben genomen op het moment dat hij de twee voertuigen, die tegen elkaar stonden, aantrof, deze zou hij mij nog doorsturen)

Ik ben enigszins sceptisch tegenover de schade en het bedrag omdat, enerzijds, een collega van hem heel snel wist te vertellen hoeveel die schade was en anderzijds, als het effectief om een bedrijfswagen gaat, hoe kan zoiets 'in der minne' geregeld worden?

Ik probeer de verantwoordelijkheid van dit 'ongeval' niet van mij af te schuiven, maar wil wel voorkomen dat ik mij als 'schuldige' in de luren laat leggen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 apr 2017 16:27

Laat het verder afhandelen door uw eigen verzekering. Hun expert zal de wagen van tegenpartij wel onderzoeken en zien of de schade al of niet door uw wagen werd veroorzaakt.

Miligia
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 apr 2017 14:41

Helaas trekt mijn verzekering zich nu al terug in die zin dat mijn premie zodanig zou opslaan indien ik effectief in mijn onrecht ben, zodat het mij op termijn duurder zou uitkomen dan de schade van 350 Euro zelf te vereffenen.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3791

#4 , 12 apr 2017 20:04

En toch laat je het door je verzekering uitzoeken, daar betaal je ze immers voor.
Als uiteindelijk jij in fout blijkt te zijn, en het is inderdaad een relatief laag bedrag, kun je hun nog steeds mededelen dat je het ongeval niet verder via hun behandelt, waardoor je bonus-malus niet stijgt.

Daarnaast: kijk maar uit naar een nieuwe verzekeraar, mijn verzekeringsagent zou alvast niet moeten afkomen met dit naar mij, maar zou mij hetgeen ik getypt hebt voorstellen.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 12 apr 2017 21:40

Verzekeraar trekt zich niet terug! Verduidelijkt enkel dat bij een schedevergoeding in fout de premie stijgt. je betwits het ongeval niet. je aansprakelijkheid is blijkbaar onbetwist. De arbeidskost die de verzekeraar/expert levert alsmede de eventuele schade die vergoed dient te worden is van die aard dat premie evident stijgt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 15 apr 2017 17:19

Jaren geleden was een bedrag van ongeveer BF 9000 best zelf te betalen .... verhogen polis en termijn van dalen koste meer dan vernoemd bedrag.
Plus uw eventueel bedrag vrijstelling.

Karanog
Berichten: 141

#7 , 15 apr 2017 18:38

Je verzekeringsmakelaar/agent kan dat voor jou uitrekenen.
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... geval.html - 1.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”