schade bril op school

nadiake
Topic Starter
Berichten: 8

schade bril op school

#1 , 19 jan 2008 10:43

Mijn dochter van 4 jaar oud heeft op school onder toezicht van 2 leraars ruzie gehad met een klasgenoot (tijdens opvang) en na dat zij met de haar getrokken werd heeft zij op haar beurt door verkeerde beweging bril van de andere meisje beschadigd (montuur aan een kant moet vervangen worden) Wie moet nu voor deze kosten opdraaien ? Dit is op school gebeurd en ik heb gehoord dat school verzekerd is tot 45 euro per schadegeval. Indien faktuur hoger moet ik dan het verschil betalen ?
Dank voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
christoph1984
Berichten: 96

#2 , 19 jan 2008 14:38

Mijn dochter van 4 jaar oud heeft op school onder toezicht van 2 leraars ruzie gehad met een klasgenoot (tijdens opvang) en na dat zij met de haar getrokken werd heeft zij op haar beurt door verkeerde beweging bril van de andere meisje beschadigd (montuur aan een kant moet vervangen worden) Wie moet nu voor deze kosten opdraaien ? Dit is op school gebeurd en ik heb gehoord dat school verzekerd is tot 45 euro per schadegeval. Indien faktuur hoger moet ik dan het verschil betalen ?
Dank voor jullie antwoord
volgens mij lijkt het mij slimmer om de leraars die toezicht hielden aan te spreken.. (de school moet hun dan zelf maar in regres aansprakelijk stellen), maar ik denk dat jij dan niet gebonden bent tot die 45 euro schadevergoeding (wat wel zo zou zijn indien u de school zou aanspreken..).. Indien kan bewezen worden dat ze gebrekkig toezicht hielden, kunnen zij aansprakelijk gesteld worden hiervoor..

indien ze kunnen bewijzen dat ze voldoende toezich thouden zal je vordering wel niet ontvankelijk verklaard worden.. dus mss moet je ('als reserve') ook de school aansprakelijk stellen..

Creatief
Berichten: 2513

#3 , 19 jan 2008 15:33

Inderdaad, als je het zo uitspeelt, dan zal de school graag haar eigen verzekeringsmaatschappij aanspreken om het brilletje te vergoeden.

De school geeft meestal niet graag schadegevallen aan omdat hun premie dan op termijn de hoogte ingaat, maar ja ... Toezicht houden is niet onderling staan kletsen, maar je moet toegeven zo een kleine vechtpartij is ook snel gebeurd.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”