waterschade buren

samilena
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

waterschade buren

#1 , 14 feb 2017 08:58

beste , onze buren hebben vorig jaar waterschade geconstateerd , nu blijkt dat dit via ons epdm plat dak komt . onze dakwerker heeft iets niet juist gedaan , en heeft dit ook gezegd . De lijm heeft niet goed gehecht zei hij , hij had dat niet goed ontvet , en zo heeft onze epdm niet goed gehecht op de buren hun epdm . Ik had 5 jaar geleden al wel gezien dat daar een flap los hing , maar ik ben daar nooit onder gaan zien om te bekiijken of dit volgens de regels van de kunst was gemaakt . ik ging ervan uit dat dat zo hoorde , dat de dakwerker daaronder alles waterdicht gemaakt heeft . Nu blijkt volgens onze verzekering dat ik dit 5 jaar geleden al moest gezegd hebben , maar als ik niet weet hoe dit dient gemaakt te worden kan ik er toch niks van zeggen ? Nu ben ik dus volledig aansprakelijk gesteld voor de schade . Kan ik hier nog iets aan doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 feb 2017 09:37

, maar als ik niet weet hoe dit dient gemaakt te worden kan ik er toch niks van zeggen ? Nu ben ik dus volledig aansprakelijk gesteld voor de schade . Kan ik hier nog iets aan doen ?
Als je iets niet weet moet je het vragen. Een mens kan toch niet alles weten. Daarom zijn er, zoals voor uw dakbedekking, architecten.

uketsuke
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 feb 2017 23:31

Een paar vragen:

Werd er een contract afgesloten met de dakwerker, alvorens dat deze vijf jaar geleden de werken is begonnen uit te voeren?

Dakwerker erkende dus de werken slecht te hebben uitgevoerd: gebeurde dit mondeling of schriftelijk (mail, brief SMS, Facebook,...)?

Hebben de buren ook schade geleden? Anders zie ik niet wat deze in het verhaal komen doen.

Ifv de antwoorden zal blijken of er iets gedaan kan worden of niet

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 16 feb 2017 08:33

@uketsuke:
beste , onze buren hebben vorig jaar waterschade geconstateerd
onze dakwerker heeft iets niet juist gedaan , en heeft dit ook gezegd
Het antwoord op je derde vraag (of er een contract is) weet ik niet, maar vermoedelijk gaat dit - zoals in de meeste gevallen - hooguit over een al dan niet ondertekende offerte.

TS: volgens mij is het de verzekering van de dakwerker die hiervoor moet opdraaien, niet jij, noch jouw verzekering.
Jij hebt gezien dat er een flap los hangt. Net zoals je vastgesteld hebt dat de EPDM zwart is. Juiste vaststelling, maar niet iets waar jij als leek kan uit afleiden dat de werken goed of slecht uitgevoerd werden.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

samilena
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 feb 2017 17:56

de buren hebben schade aan de muur . de dakwerker is via een officiele weg , dus hebben daar facturen van . ik had via mail gevraagd wat hij verkeerd had gedaan en via mail zegt hij dat hij een bepaald product ( ontvetter ) niet gebruikt heeft , en zo heeft onze epdm niet goed gehecht op dat van de buren want de buren hun epdm kende hij niet .

Preniers
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#6 , 31 dec 2017 13:49

Het meest simpele wat je kan doen is het aangeven aan je eigen brandverzekering. Die moet je enerzijds dekken voor je aansprakelijkheid, en anderzijds uitzoeken tegen wie zij een verhaal wensen in te stellen.
Ing. Patrick RENIERS
Gillis Expertises
patrick@gillis-expertises.be
www.gillis-expertises.be

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 31 dec 2017 13:58

Zou dit, na tien maanden, niet al opgelost zijn?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”