Schade aan wagen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Schade aan wagen

#16 , 06 mar 2017 09:22

Angelique, op zich moet je het nu zo bekijken: het is de syndicus die X nu laat vallen als een baksteen. Daar moet jij niet voor opdraaien. Volg dus de raad op van uw verzekering en dien klacht in tegen X, zodat uw rechtsbijstand in gang kan schieten en u een volledige schadevergoeding kan bekomen. Het zal daarna aan X zijn (indien hij dit wenst) om een zaak te beginnen tegen de syndicus, indien X meent dat hij eigenlijk wel in opdracht van de syndicus handelde.

Als je een goede verstandhouding hebt met X, kan je dit even met hem bespreken. Leg hem uit dat jij graag uw schade vergoed wil zien, aangezien jij 0% verantwoordelijkheid draagt in deze zaak, en aangezien de syndicus niet wil tussenkomen, het enige dat jij nog kan doen, is een zaak starten tegen X om op die manier uw schade vergoed te zien. Meld hem ook dat hij zelf moet overwegen om op zijn beurt een zaak tegen de syndicus te starten, aangezien hij in opdracht van de syndicus klusjes uitvoert. Als er getuigen zijn die dit willen bevestigen, denk ik niet dat de syndicus zich zomaar van alle verantwoordelijkheid kan onttrekken, zoals hij nu wenst te doen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Angelique1
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 mar 2017 07:27

Het is inderdaad zo. De syndicus had hoe dan ook X moeten verzekeren in mijn ogen. Zo een BAverzekering is echt niet zo duur.
Het laatste wat ik vernomen heb is dat mijn verzekering de syndicus officieel in gebreke stelt en een regeling vraag ten laatste binnen de 14 dagen.
Zonder reactie van de syndicus zal er waarschijnlijk instructie gegeven worden aan de advocaat om partijen te dagvaarden; tegen dan zal ik wel opdracht krijgen om klacht neer te leggen. Leuk is anders, maar dan komt het wel in orde.
Als ik X zie zal ik hem zeker zeggen dat ik het jammer vind, de syndicus gewoon niet in orde is, dat dit beter en sneller geregeld had kunnen zijn. Maar bij hem gaan aanbellen daar voel ik me precies niet voor geroepen.

Bedankt voor uw reacties, het heeft me geholpen! :wink:

Franciscus
Berichten: 38583

#18 , 14 mar 2017 09:31

Wat doet de Raad van ME in uw gebouw?
Of is het gebouw te klein?

In een gebouw dat ik ken is de Raad van ME en een persoon die wat kleine klusjes opknapt allemaal BA verzekerd kost inderdaad niet veel.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”