Beschadiging gemeenschappelijke voordeur

nietmijnnaam
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Beschadiging gemeenschappelijke voordeur

#1 , 30 jan 2017 11:41

Toen ik naar dit appartement was verhuist had ik de gemeenschappelijke voordeur beschadigt,
2 krassen in de rechter boven hoek door mijn zetel naar binnen te dragen.
Ik had dit eerlijk gezegd tegen mijn huisbaas en vroeg toestemming om het bij te werken En schilderen.

Hij had dit toegestemd en heb dit via mail.

Nu aangezien hij zijn beloftes niet na komt, dat mijn terras afgewerkt ging worden en nu 4 jaar later zijn en nog altijd mijn terras niet betreedbaar is, en ik dat ondertussen ook heel traag heb verder gewerkt aan de voor deur.
Heel de relatie tussen mij en mijn huisbaas verzuurd door dit en veel verschillende problemen (zie andere topics).
Nu heb ik de voordeur bij ge bewerkt en in de primer gezet speciaal in de zelfde kleur als de deur zo dat dit niet lelijk zou zijn.
Mijn huisbaas heeft verschillende keren via mail gezegd dat dit heel lelijk, afschuwelijk en slecht gedaan is, hij eisten dat mijn brandverzekering hier tussen kwam maar mijn eerste en tweede jaar brandverzekering was via hem, ik had 70 euro voor een jaar brandverzekering (afstand van verhaal) via hem, had ook gemeld dat dit nog niet klaar was en een primer niet gemaakt is om mooi te zijn maar een herstellende dekkende laag te geven en dat hij in mijn ogen nu moeilijk doe om moeilijk te doen aangezien het zelfs nog niet afgewerkt is.
verschillende mensen hebben de deur bezichtigt en zegen dat dit goed gedaan is en ver van lelijk.(ik heb dit zelfs vroeger gestudeerd en 4 jaar als schilder gewerkt).
Mijn verzekering (gelijk normaal) weigert in tussen te komen aangezien dit gebeurt was voor ik bij mijn eigen verzekering was, mijn huisbaas staat er dan op dat ik nu een professioneel schilder moet laten komen om dit volledig te laten schilderen. en wil dit voor brengen.
Moeilijke situatie, maar, kan dit zo maar? of wat doe ik best? dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jan 2017 12:45

Kan hij niet eisen als het goed werd gedaan.
Is uw terras omschreven in uw huurovereenkomst? Indien ja, betaal je er huur voor. Stel hem dan aangetekend in gebreke, en geef hem nog X weken om terras af te werken.
Het is niet omdat brandverzekering via huisbaas loopt, dat je geen aangeriste kan doen. Je moest die doen rechtsreeks bij de verzekering en niet aan de huisbaas. 4 jaar om een deur te herschilderen is natuurlijk onnatuurlijk lang. Daar bij jij wel in de fout gegaan.

nietmijnnaam
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2017 13:02

Kan hij niet eisen als het goed werd gedaan.
Is uw terras omschreven in uw huurovereenkomst? Indien ja, betaal je er huur voor. Stel hem dan aangetekend in gebreke, en geef hem nog X weken om terras af te werken.
Het is niet omdat brandverzekering via huisbaas loopt, dat je geen aangeriste kan doen. Je moest die doen rechtsreeks bij de verzekering en niet aan de huisbaas. 4 jaar om een deur te herschilderen is natuurlijk onnatuurlijk lang. Daar bij jij wel in de fout gegaan.
Beste mava

Het langdurig schilderen van de deur weet dat dit mijn fout is was koppig om dat hij zijn werk ook niet had gedaan :P , maar nu vanaf 01/02/2017 gaat mijn 3 maand opzeg in
dus ingebrekestelling en of terras zal voor mij niet meer nodig zijn. het probleem is, ook al is het goed gedaan zou hij nog zeggen dat het niet goed gedaan is daar ben ik al zeker van. hij wil mijn borg, daar komt het op neer. ook al werk ik het af, gaat hij dan zijn gelijk krijgen?

Met vriendelijke groeten

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”