Mijn hoofdhuid 1&2de graads verbrand door ontkleuring kapster

Kimmmmmmie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Mijn hoofdhuid 1&2de graads verbrand door ontkleuring kapster

#1 , 17 jan 2017 07:48

Hallo ik ben 23 december naar de kapster geweest en ze heeft voor de kleur mijn haar 2x ontkleurd waardoor mijn hoofdhuid ernstig verband was. Ik wou de kosten en de kosten van de kapster terug maar ze was zogezegd 2 weken op verlof. Nu dat de korsten eraf zijn en nog enkele littekens aanwezig zijn wil ze dit niet langs haar verzekering doen want ze heeft dit niet alleen voor derden??? Maar ze wil dit niet langs de verzekering doen en ze wou mij 50 eur geven 'voor de kosten (37 eur) en dan hou ik nog iets over zei ze lachend. Of anders via advocaat zei ze maar ik kan toch niets winnen/geld krijgen want dat word en 0 operatie alleen ik zelfs kosten van de advocaat betalen... wat moet ik doen? Ze stond me gewoon uit te lachen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jan 2017 09:14

Heeft u uw letsels laten vaststellen door een dokter?

Kimmmmmmie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2017 09:23

Ja vaststelling door dokter en melding aan politie en dan nog foto's op mijn gsm van mijn hoofd en toen bij de coiffeuse zelf...

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 17 jan 2017 20:56

Kimmie

Heb je een familiale verzekering? Dan komt die mogelijk tussen om verhaal te halen tegen de kapper. Geen familiale verzekering? Dan zal je inderdaad een advocaat in de hand moeten nemen en betalen. Normaliter heeft quasi elke zelfstandige een verzekering BA uitbating. Zou me verbazen dat zij dat niet heeft. Vraag is hier wat jij zelf wil bereiken? Wat verwacht je van haar? Als het louter vergoeding is van geleden schade kan je bewijzen van die kosten verzamelen en eisen dat zij die betaalt. Maar die kosten gaan - na terugbetaling ziekenfonds - eerder beperkt zijn. Aan jou om af te wegen of je daar een advocaat wil voor inschakelen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Kimmmmmmie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jan 2017 18:52

Hallo mijn verzekering zegt dat de familiale hier niet gaat tussenkomen omdat dit contractueel is. Ik heb vandaag naar mijn advocaat geweest en we gaan eerst en brief schrijven naar hem om een minnelijke schikking. Ik wil gewoon graag mijn geld terug van kosten,apotheker en kappersbezoek dat op rond de 202 eur ongeveer komt tesamen. de brief word een van de dagen gestuurd. Ik wil ook graag met een advocaat omdat hij zo neerbuigend op mij was zo gaf hij mij het gevoel dat hij geld genoeg heeft voor en advocaat en ik niet. Dat ik maar een 'sukkeltje' ben. Ja alle meisjes willen mooi zijn zei hij. Bij en minnelijke schikking wil ik 202 eur en dat hij de kosten van mijn advocaat betaald. Anders word het gerecht. Ik ben nu erg hard geworden met zo behandeld te zijn.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 18 jan 2017 21:16

Gezien dit kan beschouwd worden als (on)opzettelijke slagen en verwondingen is dit strafrechtelijk vervolgbaar. Daarom goed dat u aangifte hebt gedaan.
Als u rechtsbijstand hebt kan u via die verzekering wel een advocaat bekomen.
Wat de kapper betreft zou het een beroepsfout kunnen zijn en zelfs een zware gezien hij een professioneel is.

Blaatpraat
Berichten: 3791

#7 , 19 jan 2017 09:15

Hallo mijn verzekering zegt dat de familiale hier niet gaat tussenkomen omdat dit contractueel is.
Ah, heb je een contract getekend met de kapper waarin staat dat deze uw haar moest kleuren?
Het klopt dat een familiale niet tussen komt bij contractuele problemen, maar dit is geen contractueel probleem me dunkt.

Milo72
Berichten: 1016

#8 , 19 jan 2017 12:06

Er is een (commerciele) overeenkomst tussen handelaar en klant, dus valt dit m.i. onder de contractuele aansprakelijkheid.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

lachertje
Berichten: 273

#9 , 19 jan 2017 13:08

normaal gezien heb je bij een fam ook recht op een rechtsbijstand, als zij de prijs te laag vinden voor een advocaat gaan ze dit weigeren. maar spreek met u makelaar, had een auto ongeval tegenpartij deed moeilijk was op een parking, heb druk uitgeoefend en geen klein beetje dus mij zaak is opgelost dank zij mijn makelaar. Als u makelaar niets wilt doen voor u raad ik u aan om een andere te zoeken, de mijn was zelfs omdat het bedrag kwam op 250€ indien er geen tussen komst was zelf een geste naar mij te doen. Moet wel eerlijk bij zeggen dat wij en de kinderen wel enorm veel polissen hebben lopen op dat gebied bij dezelfde makelaar. maar los daar van moet u makelaar er voor kunnen zorgen dat dit opgelost geraakt.

lachertje
Berichten: 273

#10 , 19 jan 2017 13:10

fout op parking was op een gegeven moment een principe kwestie geworden, was niet omdat ik met een oude auto reed, dat die bluts niet vergoed diende te worden. en als de mensen nu zelf eerlijk hadden geweest had ik daar geen moeite voor gedaan, in dit geval wild eik wel vergoed worden.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”