Verkoop huis en rusthuis

Adimaru
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Verkoop huis en rusthuis

#1 , 27 dec 2016 15:50

Hallo iedereen, ik heb een vraagje ivm met een familieprobleem.

Mijn grootmoeder en grootvader zijn uit elkaar gegroeid door ruzie ivm een tante van me dat altijd achter geld zoekt bij hun (Mijn Tante is getrouwd met een man die
schulden heeft en wil via het geld van mijn grootouders die schulden aflossen.)

Na een tijdje is mijn grootmoeder ziek geworden en kan ze niet meer alleen blijven, door deze reden ging ze naar een rusthuis.
Mijn grootvader en grootmoeder zijn niet gescheiden omwille van de leeftijd, ze wonen apart. (Mijn grootvader huurt een appartement)
Mijn grootvader had altijd het idee om het geld te gebruiken van het huis voor de betaling van het rusthuis van mijn grootmoeder.

Het probleem zit nu zo: Mijn grootvader had mijn vader bewindvoerder gemaakt van het geld zodat hij de betaling kon doen van het rusthuis. Mijn geld zoekende tante wilt natuurlijk
het geld hebben zodat zij haar schulden kan betalen en is hier tegenin gegaan, met als gevolgd dat mijn vader geen bewindvoerder meer is en er een bemiddelingspersoon is aangeduid
om de betaling te doen van het rusthuis. Het probleem zit nu zo, het geld staat nog altijd vast bij de notaris en het rusthuis is al sinds maart niet betaald. (het rusthuis weet van de situatie en maakt hier geen probleem van)
Maar een van de uitspraken kan zijn dat mijn grootvader alle schulden krijgt en het rusthuis moet betalen van zijn eigen pensioen en wat er met het geld van het huis gebeurd heb ik geen weet van


Zou iemand hier mij kunnen helpen of mij wat meer uitleg kunnen geven over deze situatie?

Als dit topic niet op de juiste plaats staat mag je het altijd verplaatsen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 dec 2016 16:19

Laat via de vrederechter een bewindvoerder aanstellen.

Adimaru
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 dec 2016 22:57

Bewindvoerder is iemand van de rechtbank zelf, de uitspraak momenteel is dat het geld geblokkeerd blijft en mijn grootvader alle kosten moet betalen.

Iemand een suggestie hoe dit verder kan?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 27 dec 2016 22:59

Uitspraak van wie? Is dat een vonnis?
Van wie was het huis dat verkocht is?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Adimaru
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 dec 2016 00:07

Het huis was van mijn grootouders (ik vermoed op de beide hun naam) Uitspraak is gedaan door de rechter vermoed ik

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”