aansprakkelijkheid kitten - erg ziek

genoveva
Topic Starter
Berichten: 12

Re: aansprakkelijkheid kitten - erg ziek

#16 , 07 feb 2017 18:40

Beste allen!
hier ben ik er weer met meer nieuws, goed nieuws dit keer. De kitten stelt het goed, is zelfs gegroeid, is nog steeds klein voor zijn leeftijd en hoest nog maar spelt heel veel, ziet er veel gelukkiger uit. Ja, hij is sterker geworden en dit doet echt deugd. Ik ben van plan om binnen enkele weken terug naar de DA te gaan en nieuwe RX van de longen te laten maken. Zoals ik eerder had vermeld - ik had ook een bericht naar Dierenwelzijn gestuurd (via hun website) maar tot heden heb ik (jammer genoeg) nog steeds geen antwoord of reactie van hen ontvangen - is dit normaal, zou het adres wel juist zijn ... Wat denken jullie hierover? Bij voorbaat dank!
Laatst gewijzigd door genoveva op 07 feb 2017 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT
Berichten: 1206

#17 , 07 feb 2017 18:44

Heb je ook via de politie klacht ingediend?

Je kan mss. best eens bellen?

PS: Fantistisch nieuws over je kitten. :-) It brightens my day. :-D

genoveva
Topic Starter
Berichten: 12

#18 , 07 feb 2017 18:52

nee, via de politie heb ik niets (nog niet) gedaan. ik zat een beetje op een antwoord te wachten (dit was ook een van mijn vragen voor hen) maar het duur heel lang en ik hoor niets ...

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#19 , 07 feb 2017 18:56

Geweldig nieuws!

Naar waar precies heb je de klacht naar FOD Dierenwelzijn gestuurd.
Jammer dat je nog geen reactie hebt maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze aan zaken als deze absoluut geen prioriteit geven. Maar ten minste antwoorden zouden ze wel moet doen!

artemis
Berichten: 3293

#20 , 07 feb 2017 19:51

Net zoals dat er aan de huidige en wettelijke castratieplicht voor katten totaal gaan gevolg en laat staan controle wordt gegeven. De wet is er maar in de praktijk is er niets veranderd, alles gaat gewoon door zoals vroeger en de overheid ligt er duidelijk niet wakker van. Ze zijn er niet mee bezig. Een maat voor niets.

FreelancerIT
Berichten: 1206

#21 , 08 feb 2017 12:33

Het leeft ook niet bij de bevolking. Behalve bij de hulporganisaties vind je momenteel slechts bij een beperkt aantal mensen begrip voor de nieuwe regelgeving.

Nu... er zijn ook wel een aantal medische vraagtekens die je volgens mij bij de kastratiewet kunt stellen. Sommige organisaties/mensen kastreren hun dieren wel erg vroeg... Ik herrinner mij x aantal jaar geleden bij de dierenarts de raad te hebben gekregen om minstens 1 jaar te wachten daarmee, nu doen ze die ingreep na 2-3 maand al...

genoveva
Topic Starter
Berichten: 12

#22 , 03 mar 2017 19:55

Hallo allemaal!
Onlangs heb ik de dienst dierenwelzijn opnieuw aangeschreven n.a.v. het feit dat ik nog steeds geen reactie van hen heb ontvangen i.v.m. mijn klacht en kreeg de dag nadien al een antwoord, een zeer korte antwoord die ik nu met jullie wil delen:

"Geachte mevrouw,
De melding is bij onze dienst ontvangen op 06/01/2017.
Deze werd doorgegeven aan onze inspecteur-dierenarts maar tot op heden werd er nog geen controle uitgevoerd.
Met vriendelijke groeten en steeds tot uw dienst,
Inspectie Dierenwelzijn"


ik weet niet wat denken ... ben toch wat teleurgesteld!

De kitten leeft nog, is wat gegroeid (nu ca 2,5 kg), nog steeds klein voor haar leeftijd, maar sterker, levendiger

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”