website gepikt

Alain_vdb
Topic Starter
Berichten: 74

website gepikt

#1 , 03 dec 2016 05:44

Beste,
ik heb 2jaar geleden een unieke firmanaam ontdekt en een website gemaakt, eerst was dat op een gratis platform met een subdomeinnaam. dan heb ik op mijn naam een domein gekocht, ondertussen zijn wij begonnen met een zaak samen met een 'maat' die ik ten zeerste vertrouwde. Hij heeft voorgesteld om een professionele website te creeren via een webdesign bureau. Ik ben te naive geweest en ja gezegd, hij heeft contract gemaakt, maar ondertussen waren wij begonnen met een bvba 50/50 aandelen elk. Op een zekere moment heb ik hem betrapt dat hij zijn eigen spel aan het draaien was en heeft zonder mijn toestemming frauduleuze zaken gedaan. Op een zekere moment is er een conflict ontstaan en hij heeft de toegang tot de website geweigerd. nu dreigt hij ook de oude versie via zijn advocaat te laten vernietigen. Ik ben heel druk bezig en had eerst bij jullie consultatie gekregen of ik mijn website terug kan krijgen via de rechtbank met het aantonen van de bewijsstukken. Hij heeft de contract ondergetekend met de huidige webdesigner en heeft momenteel volledige controle over de website!

Mvg,

Alain.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 03 dec 2016 09:39

Op wie zijn naam staat de domeinnaam, is de domeinnaam ook de naam van de nog bestaande bvba.
Wie heeft de betalingen gedaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 dec 2016 18:24

laat uw advocaat u eens adviseren over principe bescherming van handelsbenaming. dat hoeft zelfs niet geregistreerd te worden. het feit van eerst gebruik schept rechten. Ik wil uw advocaat zijn werk niet doorkruisen maar leg het voor de zekerheid nog eens voor. dat is waarschijnlijk al goed bekeken maar je weet nooit of daar voor u nog een winstpuntje schijnt...

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”