Schade aan vloer door storm van gisteren

CityBird
Topic Starter
Berichten: 792

Schade aan vloer door storm van gisteren

#1 , 21 nov 2016 08:56

Dag allemaal,

De sterke wind van gisteren heeft het zolderluik in de (huur)woning die ik bewoon doen openen. Trap is daarna met een serieuze klap naar beneden geschoven en heeft 2 deuken in de laminaatvloer veroorzaakt. (Buitenraam op zolder is niet echt winddicht en trapluik is onstabiel. Pas gisteren aan het licht gekomen)

Vragen:
1) Ben ik als huurder aansprakelijk voor de schade aan de vloer?
2) Mijn familiale polis dekt geen contractuele schade. Is dit contractueel?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 21 nov 2016 09:18

U brandverzekering aanspreken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 nov 2016 09:21

En ook uw verhuurder, via AS, op de hoogte brengen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 nov 2016 09:49

Lijkt me een geval van overmacht / schade als gevolg van een gebrek aan de woning. Zoals mava zegt: zeker een AS versturen (en zelf ook een exemplaar + bewijs van AS bewaren) zodat je achteraf kan bewijzen dat die deuken in de laminaat veroorzaakt werden door de feiten zoals je ze omschreef.

Anders zou de verhuurder op het einde van het contract u sowieso voor de schade kunnen laten opdraaien, omdat je geen bewijs hebt dat het een gevolg is van de storm / gebrek aan de woning.

Verder ook brandverzekering aanspreken indien je deze hebt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 21 nov 2016 09:55

Ik denk zo dat het eerder de brandverzekering van de eigenaar is, die moet tussenkomen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 nov 2016 10:08

Ik denk zo dat het eerder de brandverzekering van de eigenaar is, die moet tussenkomen.
Goed mogelijk. Brandverzekering van de TS zal in dat geval wel het nodige doen om het zo te regelen, vermoed ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”