Online aankop webhosting

Jankramer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Online aankop webhosting

#1 , 01 nov 2016 15:45

Hallo

Een tijdje geleden had ik online bij een webhostingdienst voor een jaar hosting en een domeinnaam gekocht.
Blijkbaar liep die dienst automatisch door en staat die website nog steeds online.
Nu krijg ik continu via mail betaalherinneringen voor de kosten van het 2e jaar (wat ik nooit gevraagd had) waarbij gezegd wordt dat er gerechtelijke stappen zullen ondernomen worden als de betaling niet voor een bepaalde datum voltooid is.

Kunnen zij effectief gerechtelijke stappen tegen mij ondernemen?

Bij die webhostingbedrijven zou je toch denken dat uw service automatisch wordt afgesloten als de volgende betaling niet voldaan is.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 01 nov 2016 15:51

Ja, er bestaat zoiets als stilzwijgende verlenging. Lees uw overeenkomst na om te zien wat hierover in staat.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 01 nov 2016 16:17

Lees hun aankoopvoorwaarden. Je moet in veel gevallen minstens 1 maand voor verstrijken opzeggen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 02 nov 2016 09:31

"als ik niets doe zal het probleem wel vanzelf verdwijnen" is zelden een goeie optie.

Lees je contract / de verkoopsovereenkomst / algemene voorwaarden na, als daaruit blijkt dat je had moeten (een maand op voorhand) opzeggen, betaal dan dat 2de jaar, en zeg op zodat je geen 3de jaar eraan vast hangt.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 nov 2016 09:37

Als je niet betaald zal er een incasso komen, dit staat in de meeste hosting contracten, dit staat toch in mijn contract en dit is een zeer groot hosting bedrijf.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 02 nov 2016 10:23

Webhostingbedrijven mogen u domeinnaam niet opzeggen, dat is u eigendom waar jij verantwoordelijk voor bent.
Ze kunnen enkel u webhosting ofline zetten, tot je u factuur hebt betaald.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#7 , 03 dec 2016 18:26

u zou best opzeggen. die firma heeft ge goeder trouw verlengd want niet verlengen wegens betalingsachterstand is ondoenbaar voor zulke leverancier webhosting. Hij moet ook betalen aan de centrale databank, cloud en zo.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”