Ongeluk recreatief motorcross

pitbike
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ongeluk recreatief motorcross

#1 , 24 okt 2016 22:02

Hey,

Ik ben met 2 vrienden gaan rijden met de motors, dit zijn crossmotors. deze zijn niet verzekerd, niet toegelaten op de openbare weg en hebben niets van papieren of dergelijke. Wij waren gaan rijden in een bos met bospaden. (waar je niet mag rijden) Met het moeten remmen voor een obstakel heb ik niet meer op tijd kunnen stoppen en als gevolg tegen 1 van mijn vrienden gereden. Zijn kuit heeft een diepe snee waarbij de spier een beetje zichtbaar was, nu is hij gehecht en zit in het gips en heeft hij ook een spierscheur. Ik heb dit allemaal gefilmd met mijn camera, moest er iets van komen en hij blijvend last heeft waar sta ik dan..?

Met vriendelijke groeten..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 24 okt 2016 22:13

Heel ver van huis.
U bent aansprakelijk of mogelijk beiden aansprakelijk. Dus art 1382 e.v. van burgerlijk wetboek zijn van toepassing.
Tegenpartij zou u kunnen vervolgen voor toebrengen van onopzettelijke slagen en verwondingen.
Ik vermoed dat hij naar ziekenhuis is gegaan ... zijn ziekenfonds zal de rekening mogelijk niet betalen en zich tot u wenden.
Geen enkele verzekering zal voor u tussenkomen.

Mogelijk kan de eigenaar van bos u ook nog aansprakelijk stellen voor de aangerichte schade en jullie asociaal gedrag.

pitbike
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2016 22:21

Beste,
Ik ben met hem naar het ziekenhuis gegaan.
Hij moet 10 dagen een gips, en 4 weken een wandelgips.
Denk je dat hij blijvende schade overhoud?
Hoe zit het met zijn loon dat hij nu niet meer heeft en mogelijk wil behouden?

Alvast bedankt voor je antwoord.
Groeten..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 24 okt 2016 22:48

Ik ben geen dokter.
Normaliter als u als enigste aansprakelijk bent voor het ongeval zal u persoonlijk alle kosten ook de toekomstige moeten dragen want zoals u schrijft geen enkele verzekering op het ogenblik van de feiten.
Als uw vriend slim is gaat hij zeker aangifte doen om zijn belangen veilig te stellen.
Zijn werkgever noch zijn verzekeringen gaan hiervoor opdraaien.

Ik heb ooit een case gelezen waar de medische kosten voor een 12-jarige fietser betrokken in een verkeersongeval en in fout een kostenplaatje had van meer dan € 400.000 ... zijn knieën waren stuk en daar waren nog X operaties voor nodig.

Ik wil u niet ongerust maken maar mogelijk een blijvende gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid is natuurlijk mogelijk.

ADVOCATEN VAN LOO
Berichten: 45
Juridisch actief: Ja

#5 , 03 dec 2016 18:28

als er geen dekking verzekering is dan moet er geen tekening bij gemaakt worden zeker om te weten dat de schade lijder op u kan verhalen.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”