Jas verloren in vestiaire van Dancing

TimR
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Jas verloren in vestiaire van Dancing

#1 , 13 okt 2016 07:14

Beste allen,

Even de situatie uitleggen:
Afgelopen zaterdag (8/10/2016) ben ik en nog wat vrienden uit geweest naar een dancing.
Op het einde van de avond gaan wij onze jassen terughalen bij de vestiaire en bij het afgeven van mijn bonnetje krijg ik een verkeerde jas terug.
DIt was snel duidelijk aangezien het om een vrouwen jas ging en ikzelf een zwarte leren jas had.
Ik heb de persoon van de vestiaire dit ook direct gezegd en ze heeft zelf nog even wat rondgekeken.
Zelf heeft ze de jas niet kunnen terugvinden en dan had ik toestemming gekregen om samen met iemand van de security zelf even te gaan zoeken.
Maar dit heeft niets opgeleverd. Dan ben ik naar het management gegaan en heb ik een email adres doorgekregen om zondag naar te mailen en dan gingen ze zien wat ze konden doen. Het kon zo zijn dat iemand een verkeerde jas mee had of dat deze nadat iedereen de club had verlaten, de jas toch nog zou boven komen.
Zondag heb ik dan gemaild met een beschrijving van de jas.
Woensdag erna kreeg ik eindelijk antwoord en nu proberen ze hun verantwoordelijkheid af te schuiven. Ik heb hen ook de tijdstippen van aankomst gegeven om camerabeelden te controleren, maar daar ben ik volgens hen niet herkenbaar op. Ze eisen ook dat ik dan het betreffende bonnetje toon, maar deze heb ik natuurlijk niet meer aangezien ik die zaterdagavond heb afgegeven in de veronderstelling mijn jas daarvoor terug te krijgen...

Hoe kan ik hier het beste mee verder gaan?

Mijn vrienden kunnen gerust getuigen dat ik wel degelijk mijn jas heb afgegeven aan de vestiaire, die overigens betalend is.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 okt 2016 09:11

Vraag in de winkel waar je de jas kocht (hopelijk recent) een bestek met de prijs van de jas.

TimR
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2016 09:20

De jas is aangekocht in 2014, maar kan dit altijd proberen.
De vraag die ik me ook stel is, zijn getuigenissen genoeg om te bewijzen dat ik wel degelijk mijn jas heb afgegeven bij de vestiaire?

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 13 okt 2016 10:14

Deze kunnen als partijdig gezien worden door de rechtbank.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 13 okt 2016 10:15

Alles is mondeling gebeurd veronderstel ik? Nergens een email die op z'n minst bevestigt dat u daar was en dat men naar uw jas op zoek is gegaan, maar hem niet heeft gevonden?

U zou die mondelinge gesprekken zo objectief mogelijk kunnen samenvatten in een aangetekend schrijven en dat alvast naar de uitbater sturen. Als hij je AS niet betwist dan heb je alvast een begin van bewijs voor de vrederechter. Ik zou beginnen met duidelijk te maken dat het u menens is: de bewaarnemer is bij een betalende of verplichte vestiaire wel degelijk verantwoordelijk voor schade of verlies.
"sowieso" schrijf je zo.

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 13 okt 2016 10:32

probleem lijkt me wel dat u uw bonnetje van de vestiaire niet meer heeft.

TimR
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 okt 2016 10:59

Er zijn enkele personen van de dancing zelf die mijn verhaal kunnen bevestigen: de persoon van de vestiaire en de security agent die mij heeft begeleid naar de achterkant van de vestiaire zelf. Maar deze personen kan ik natuurlijk niet contacteren.

LeenW
Berichten: 12824

#8 , 13 okt 2016 11:03

Er zijn enkele personen van de dancing zelf die mijn verhaal kunnen bevestigen: de persoon van de vestiaire en de security agent die mij heeft begeleid naar de achterkant van de vestiaire zelf. Maar deze personen kan ik natuurlijk niet contacteren.
Tja, die zullen intussen ook al wel instructies gekregen hebben dat ze u nog nooit gezien hebben.

Franciscus
Berichten: 38587

#9 , 16 okt 2016 16:35

U kan altijd aangifte doen bij de politie wegens verlies.
Wat staat in de voorwaarden van de dancing ... dat is een burgerlijke contactuele overeenkomst en niet voor de politie.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”