Schade aan dak na plakwerken bij de buur

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Schade aan dak na plakwerken bij de buur

#1 , 21 sep 2016 17:41

De buurman zijn buurvrouw liet plakwerken uitvoeren aan de buitenmuur. De aannemer in kwestie kwam bij mijn buurman langs met de vraag of hij een stelling mocht gebruiken aan kabels. In plaats daarvan werd er een metalen stelling geplaatst op het dak van mijn buurman. Dakpannen kapot, dakvenster kapot en nadien uitgebroken. Dichtgelegd door die aannemer met golfplaten. Het regent nu sinds ongeveer een jaar binnen, en mijn buur kreeg reeds een stuk rotte vezelplaat van het plafond op zijn hoofd (een stuk van ca 60 x 80 cm). er zijn foto's van genomen door de experten. Als het regent zit hij zonder stroom (mogelijk electrocutiegevaar?). Beide verzekeringen (buurman en buurvrouw) lieten hun expert een verslag opstellen, en daar bleef het steeds bij. Wij raadden de buurman aan even langs te gaan bij de vrederechter omdat we niet meteen wisten hoe te werk gaan in deze zaak. We kenden zelfs de naam van die aannemer niet, want die reed met een witte bestelwagen zonder reclame op. De buurman was ook de naam vergeten.

De nodige communicatie die pas op 14 Mei door de tegenpartij werd opgesteld werd vandaag overhanding door zijn buurvrouw dankzij de vrederechter. Pas nu weten wij wie er aansprakelijk is voor de ellende daar. Op last van de rechtbank zal die buurvrouw ook de overige benodigde documenten kopiëren en bij mijn buurman in de bus deponeren. Dan kunnen we eindelijk zijn verzekering aan het werk (proberen) krijgen. Want beide verzekeringen hebben ook al die maanden geen klap uitgevoerd.
De buurvrouw haar excuus in deze zaak 'ik dacht dat de verzekering die documenten zou geven aan meneer' werd prompt weerlegd door de vrederechter. 'verzekeraars sturen die documenten niet door'.
Als de problemen al opgelost raken stel ik me nog de vraag wie er nalatig is geweest. En wat er normaal al lang had moeten gebeuren. Het is ook maar de laatste weken dat ik me met de zaak ben gaan bemoeien.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding