Garantie geschillen

Bauxiet
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

Garantie geschillen

#1 , 18 sep 2016 16:08

Dag allemaal,

Ik ben een student die als bijverdienste smartphones hersteld. Recent heb ik een discussie met een klant gekregen omtrent het al dan niet onder garantie vallen van een hersteld onderdeel aan de smartphone. Ik heb ook de economische inspectie aan de deur gekregen met de melding dat ik altijd 2 jaar garantie moet geven. Dat klopt uiteraard.

Ze wist me ook te vertellen dat wanneer er schade aan het toestel is en ik geen garantie geef, dit geschil ALTIJD via de rechtbank moet gaan en dat ik zelf nooit kan beslissen of ik garantie geef of niet. Volgens mij zal het dikwijls voorvallen dat mensen schade door onvoorzichtigheid toch nog zullen laten proberen herstellen onder garantie met discussies tot gevolg.

Daarom vroeg ik mij af of het niet handig is om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten? En eventueel mijn algemene voorwaarden van mijn "bedrijf" te laten schrijven door een advocaat zodat ik steeds "ingedekt" ben. Bestaan dit soort verzekeringen voor kleinschalige ondernemers? Heeft iemand een idee of indicatie van de tarieven van zulke verzekeringen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 sep 2016 16:42

Herstel je de smartphone van de klant of verkoop je tweedehands smartphones die je hersteld hebt?

Bauxiet
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 sep 2016 16:58

Herstel je de smartphone van de klant of verkoop je tweedehands smartphones die je hersteld hebt?
Ik herstel de smartphones van klanten, ik verkoop geen smartphones meer.

Reclame