Minibus brand in een carwash tijdens het personeel de wagen aan het poetsen was

CycloLawyer
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

Re: Minibus brand in een carwash tijdens het personeel de wagen aan het poetsen was

#16 , 16 aug 2016 16:06

Een auto die uitbrand met enorme rookontwikkeling en door niemand opgemerkt.
ze waren de auto aan het stofzuigen terwijl dat dit is gebeurd en ze zei dat ze kon de vuur niet stoppen (brandblussers niet gebruikt toch)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CycloLawyer
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 aug 2016 16:08

Een auto die uitbrand met enorme rookontwikkeling en door niemand opgemerkt.
Zal wel opgemerkt zijn, maar veel te laat om nog met "huis-tuin-en-keuken-middeltjes" te kunnen blussen. Anyway, het is allemaal speculatie, natuurlijk. Misschien kan de TS wat meer info geven over hoe het gegaan is?
ja, zoals ik geschreven heb, waren ze in de minibus aan het stofzuigen wanneer er rook uit de koffer kwan en ze kon het niet stoppen, er was wel een brandblusser in de minibus en in de car wash aanwezig, maar toch niet gebruikt.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 16 aug 2016 16:18

wanneer er rook uit de koffer kwan

Wat lag er in de koffer?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 aug 2016 16:29

ja, zoals ik geschreven heb, waren ze in de minibus aan het stofzuigen wanneer er rook uit de koffer kwan en ze kon het niet stoppen, er was wel een brandblusser in de minibus en in de car wash aanwezig, maar toch niet gebruikt.
Da's wel bizar, natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat er wat brandschade is, maar als je de eerste rookontwikkeling ziet, moet het toch mogelijk zijn om dit vrij snel te blussen? Of is de bezine / diesel tank meteen in de fik gegaan?

--edit: ik lees nu ook uw andere antwoord, en daar spreek je niet over de koffer, maar de motorkap. Wat is het nu juist?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 16 aug 2016 19:08

Een carwash zonder water, dat is een droogkuis.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 aug 2016 20:42

Een carwash zonder water, dat is een droogkuis.
:lol: Misschien dachten ze dat het een frietketel was. Daar mag je nooit water opkieperen als die in de fik staat. En zoek maar eens een natte dweil die groot genoeg is om over een minibus te hangen! :wink:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

CycloLawyer
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#22 , 23 aug 2016 10:53

wanneer er rook uit de koffer kwan

Wat lag er in de koffer?
er was niets in de koffer, rook kwam van de motorkap

CycloLawyer
Topic Starter
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#23 , 25 okt 2016 21:56

Na beroep te doen aan de ombudsman voor verzekering, geeft mijn verzekering toe dat ze de rechtsbijstand uit mijn polis hebben laten vallen zonder expliciet te melden.

Ze zeggen dat als ik ongeveer 200 euro betaal (rechtsbijstand bedrag van de jaren na zijn verwijdering) mag ik wel rechtsbijstand krijgen.

Ik ben niet zeker om dat te doen, ik wil geen geld meer uitgeven, ik heb al 200 euro uitgegeven voor advokaat en depannage...

Franciscus
Berichten: 38587

#24 , 25 okt 2016 23:17

Kosten carwash kunnen hoog oplopen.

Al eens getracht een auto te blussen met zo'n brandblusapparaat uit een auto of zelfs met een groot toestel dat daar (zou moeten hangen)?

Voor bedreven brandweerlui geen probleem voor een leek een lachertje zelfs niet met drie van zo'n apparaten.

Het is niet omdat er een PV is (strafbaar feit) dat er gevolg wordt aan gegeven - burgerlijke zaak ongeluk dus sepo.

Of u moet anders kunnen bewijzen.
Ik zou die € 200 maar betalen of eerst eens bij uw makelaar / verzekering op de tafel slaan want heeft men een getekend document waar u die bijstand hebt afgezegd.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”