gevonden portefeuille bijgehouden

vv-ke
Berichten: 174

Re: gevonden portefeuille bijgehouden

#16 , 09 aug 2016 12:42

en plus wie zegt dat er 50 of 500 euro in de portefeuille stak?
ooit voor gehad dat ik een portefeuille ging terug doen die ik gevonden had. Diene mens heeft me beschuldigt dat ik er al zijn geld heb uitgepak, terwijl er maar een goei 5 euro instak (ik had die er beter ook nog uitgehaald - stank voor dank). Enfin wat ik doe in zo'n situatie is ofwel in een brievenbus steken ofwel naar de politie brengen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 aug 2016 13:18

Ik denk niet dat de topic starter ook maar iets kan beginnen tegen de persoon die de portefeuille gevonden heeft. Zelfs als al het geld er uit is, is de kans zeer groot dat iemand de portefeuille gevonden heeft, het geld er uitgehaald en daarna terug weggegooid, waarna de "eerlijke vinder" hem gevonden heeft.

Topic starter kan ook ongemogelijk weten wanneer de portefeuille gevonden is door de persoon die hem gecontacteerd heeft.

En tenslotte heeft de persoon die de portefeuille gevonden heeft, getuigd van de beste intenties, door de TS te contacteren. Als het zo is dat de TS de berichten op facebook maar héél laat gezien heeft, is dit niet de schuld van de vinder.

Geen enkele rechter die goed bij zinnen is, zal de vinder iets ten laste leggen in deze zaak... TS kan best gewoon de portefeuille ophalen en de vinder vriendelijk bedanken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”