Kapotte bril

RafDH
Topic Starter
Berichten: 6

Kapotte bril

#1 , 28 jul 2016 17:17

Mijn zoontje is op een sportkamp, en bij een activiteit valt zijn bril op de grond en een ander kind erbovenop. Valt dit normaliter onder de verzekering van iemand (organisator sportkamp, familiale verzekering ander kind,...)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 28 jul 2016 17:21

ditis gebeurd tijdens een activiteit op een sportkamp. Lijkt mij onder de verzekering van het sportkamp te vallen.

Blaatpraat
Berichten: 3794

#3 , 29 jul 2016 08:44

Hoeft niet noodzakelijk de kampverzekering te zijn.
Toen ik nog leider was een vereniging was, hadden wij enkel een aansprakelijksheidsverzekering, die schade waar een ander voor aansprakelijk was, dekte. Deze zou hier al niet tussen komen, omdat de benadeelde zelf de bril op de grond had laten vallen.

Beste wat de TS kan doen, is de organisatie aanschrijven, zij zijn dan ook het enige contactpunt.
Dan moeten zij het maar regelen met de verzekering.

Misschien helpt het ook om je eigen familiale aan te spreken, die het dan zal regelen met de tegenpartij.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jul 2016 08:51

Als ik mij goed herinner van op de kampen die ik begeleidde, werden brillen expliciet NIET verzekerd door de kampverzekering! Dit werd ook zeer duidelijk aan de ouders meegedeeld. Zal dus allemaal afhangen van de verzekering die het sportkamp afgesloten heeft, denk ik.

Mogelijk blijft desondanks de organisator van het sportkamp zelf verantwoordelijk, zelfs als zij dit niet verzekerd hebben, maar dan moet je je afvragen of het niet goedkoper is om zelf een nieuwe bril te kopen, dan om hier echt een zaak van te maken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat
Berichten: 3794

#5 , 29 jul 2016 09:11

Inderdaad, brillen zijn normaal zelfs uitgesloten van een verzekering, net omdat deze heel gemakkelijk kapot gaan.
Was ik zelfs even vergeten...

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”