Mijn hond viel andere hond aan thuis na persoon te verwittigen niet met zijn hond binnen te komen

Roxy D
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Mijn hond viel andere hond aan thuis na persoon te verwittigen niet met zijn hond binnen te komen

#1 , 16 jun 2016 16:13

Hallo mijn naam is cinthy
In heb eens een vraag.
Ik heb een hond Roxy deze is toen hij pup was enkele keren aangevallen Door jack russel.
Sindsdien kom ze niet met alle honden overeen.
Laatste kwam iemand lang met zijn hond .
Deze meerdere malen verwittigingd kom nie binnen Meg u hond want ik weet niet wat ze gaag doen.
Ook gezegt ik sta niet in als er wat gebeurd.
Maar neen die persoon toch de deur open in mijn huis en alle gevolg roxy viel die hond aan zoals ik reeds verwittigde.
Die naar dierenarts 7 draden erin.
Nu komt die persoon na een week klagen dat hij al 145 € moest betalen en ik daarvoor moet instaan? ?
Zoniet stapt hij naar de rechter?
Naar mijn weten als eigenaar hier en ik meerdere malen de persoon heb verwittigt moet ik toch niet instaan voog de kosten of wel ??
Graag even antwoord aub als dat kan.
Bedankt cinthy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1684

#2 , 16 jun 2016 16:20

Wie is Jack Russel?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 16 jun 2016 16:40

Wie is Jack Russel?
Dat is een hondenras.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

bambipower
Berichten: 1034

#4 , 16 jun 2016 16:59

familiale verzekering aanspreken. Uiteindelijk heb je persoon wel binnengelaten.

eylis
Berichten: 8842

#5 , 16 jun 2016 17:57

ik ben niet helemaal zeker of dit binnen de familiale verzekering valt. Als ik het verhaal goed snap heeft poster de "gast" meerdere malen verwittigd dat ze niet weet hoe haar hond reageert op een vreemde hond die het huis zou betreden. Binnen je eigen woning mag je eigen hond uiteraard vrij rondlopen als je dat verkiest. als de bezoeker meent die goede raad in de wind te slaan en zijn/haar hond niet buiten te laten maar binnen te brengen, meen ik dat dit erg onverantwoord gedrag is van de bezoeker tov zijn eigen hond. Een hond is wettelijk gezien een "goed", een bezit dus. en als iemand me vertelt dat hij/zij niet kan instaan voor de veiligheid voor mijn "bezit" of "goed" als ik dat in de privéwoning binnenbreng, wel dan beslis ik als een goed huisvader mijn "bezit" niet in mogelijk gevaar te brengen. In mijn opinie zijn de kosten eingelijk voor de bezoeker zelf. dit is immers ook niet op publiek terrein.
Maar goed, dit in het geval dat de poster uiteraard de bezoeker wel duidelijk geinformeerd heeft dat dit niet veilig is.

LeenW
Berichten: 12841

#6 , 16 jun 2016 17:59

ik ben niet helemaal zeker of dit binnen de familiale verzekering valt. Als ik het verhaal goed snap heeft poster de "gast" meerdere malen verwittigd dat ze niet weet hoe haar hond reageert op een vreemde hond die het huis zou betreden. Binnen je eigen woning mag je eigen hond uiteraard vrij rondlopen als je dat verkiest. als de bezoeker meent die goede raad in de wind te slaan en zijn/haar hond niet buiten te laten maar binnen te brengen, meen ik dat dit erg onverantwoord gedrag is van de bezoeker tov zijn eigen hond. Een hond is wettelijk gezien een "goed", een bezit dus. en als iemand me vertelt dat hij/zij niet kan instaan voor de veiligheid voor mijn "bezit" of "goed" als ik dat in de privéwoning binnenbreng, wel dan beslis ik als een goed huisvader mijn "bezit" niet in mogelijk gevaar te brengen. In mijn opinie zijn de kosten eingelijk voor de bezoeker zelf. dit is immers ook niet op publiek terrein.
Maar goed, dit in het geval dat de poster uiteraard de bezoeker wel duidelijk geinformeerd heeft dat dit niet veilig is.
Maar wel binnengelaten..

En ga maar bewijzen wat er wel of niet gezegd is.

Roxy D
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 jun 2016 18:40

familiale verzekering aanspreken. Uiteindelijk heb je persoon wel binnengelaten.
Ik heb de persoon niet binnengelaten.
Hij heeft zelf de deur opengedaan en op eigen initiatief binnengestapt terwijl ik nog riep pas op voor de hond.

Roxy D
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 jun 2016 18:42

ik ben niet helemaal zeker of dit binnen de familiale verzekering valt. Als ik het verhaal goed snap heeft poster de "gast" meerdere malen verwittigd dat ze niet weet hoe haar hond reageert op een vreemde hond die het huis zou betreden. Binnen je eigen woning mag je eigen hond uiteraard vrij rondlopen als je dat verkiest. als de bezoeker meent die goede raad in de wind te slaan en zijn/haar hond niet buiten te laten maar binnen te brengen, meen ik dat dit erg onverantwoord gedrag is van de bezoeker tov zijn eigen hond. Een hond is wettelijk gezien een "goed", een bezit dus. en als iemand me vertelt dat hij/zij niet kan instaan voor de veiligheid voor mijn "bezit" of "goed" als ik dat in de privéwoning binnenbreng, wel dan beslis ik als een goed huisvader mijn "bezit" niet in mogelijk gevaar te brengen. In mijn opinie zijn de kosten eingelijk voor de bezoeker zelf. dit is immers ook niet op publiek terrein.
Maar goed, dit in het geval dat de poster uiteraard de bezoeker wel duidelijk geinformeerd heeft dat dit niet veilig is.
Maar wel binnengelaten..

En ga maar bewijzen wat er wel of niet gezegd is.

Ikzelf mijn man zoon en stiefzoon waren erbij .
En de persoon heeft zelf de deur opengedaan zonder toestemming.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 16 jun 2016 18:45

Gaat het zin hebben om de familiale verzekering in te schakelen, de franchise zal waarschijnlijk zoveel zijn als de schade.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Roxy D
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 jun 2016 18:49

Gaat het zin hebben om de familiale verzekering in te schakelen, de franchise zal waarschijnlijk zoveel zijn als de schade.
Inderdaad franchise is 250
Is erg dan komt men na 1 week af terwijl hij meerdere malen verwittigd was he.
En dat is dan familie pff.
Ik ben geen moeilijk mens moest mijn hond op straat aanvallen ja maar na meerdere verwittiging en nee sorry

bosprocureur
Berichten: 6858

#11 , 16 jun 2016 18:52

En u hebt een huis waarin men gewoon binnenkomt, en waar geen plaatsje vrij is om de hond tijdelijk onder te brengen?

Roxy D
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 16 jun 2016 19:09

Kwam via de achterdeur binnen .
Ik heb nog geropen wacht de hond .
Maar neen deur open en binnen had de tijd niet om ze vast te nemen.

Roxy D
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#13 , 16 jun 2016 19:13

Iedereen hier weet dat ze moeten wachten om binnen te komen tot ik zeg ok.
Maar neen meneer wist beter he .
Zijn hond nog banger nu door de aanval en mij hond 3u lopen stressen .
Voor beide goed hoor.
Zijn vrouw zelf zei nog is u schuld ze hebben gas tijd gezegt maar ja ge moest weer u gedacht doen he .

J_depauw
Berichten: 25

#14 , 01 jul 2016 21:06

Ik heb iets soortgelijk voorgehad twee jaar geleden. (staat hier nog wel ergens). Ff uitleg:

Onze reu was als pup ook ooit aangevallen door een jack. Nadien is het altijd erg moeilijk geweest met andere honden, zelfs bij wandeling enzo ging ie volledig uit zijn dak. Enkel bij onze andere hond was er totaal geen probleem. We zijn daar vrij lang bij hondenspsycholoog en - trainer geweest, erg aan gewerkt, en hoewel het wel beterde moesten we toch altijd uit onze doppen kijken. Nu hadden we - na lang overleg en zo - een pup gekocht, met die pup en reu ging het super.

Fokker kweekt hetzelfde ras en was volledig op de hoogte van de achtergrond van onze reu.

Fokker wou pup nog eens zien na x aantal maanden, geen probleem, maar wel gevraagd hun honden thuis te laten. Kwamen ze toe met 2 honden op een snikhete dag :o uiteindelijk besloten de reu binnen te laten en wij in de tuin, maar hij is op vrij spectaculaire manier kunnen ontsnappen (hij was gefixeerd) en heeft de minihond doodgebeten. (wij hebben maxihonden).

Familiale is tussengekomen, maar het verdict was: honden liepen vrij, uw hond liep op zijn eigen domein, u hoeft niks te betalen. Zou ook niet het geval geweest zijn indien het enkel dokterskosten waren.

Denk dat dit bij jullie ook zo is dat je niet moet betalen om dezelfde redenen.

ps: uiteindelijk hebben wij, na dreigementen, stalking, etc... er zelf voor gekozen om toch iets te betalen uit eigen zak.

TheJudge007
Berichten: 366

#15 , 01 jul 2016 23:20

En u hebt een huis waarin men gewoon binnenkomt, en waar geen plaatsje vrij is om de hond tijdelijk onder te brengen?
Vraag ik me idd. ook al sedert het begin af.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”