terechtzitting ikv opzettelijke slagen en verwondingen

openbaar
Topic Starter
Berichten: 2

terechtzitting ikv opzettelijke slagen en verwondingen

#1 , 26 nov 2007 17:16

Ik heb klacht ingediend tegen iemand wegens opzettelijke slagen en verwondingen. Ik had stoffelijke schade aan mijn voertuig en lichamelijke letstels (bewezen via medisch attest). Ik heb ook een getuigenverklaring dat betr mij de keel heeft willen dichtnijpen. Bovendien heb ik moreel te lijden gehad onder het voorval. Dit alles komt nu voor het parket in een terechtzitting en ik moet daar blijkbaar ook zelf aanwezig zijn om mij burgerlijke partij te stellen. Advocaat onder de arm nemen zie ik niet zitten omdat mij dat ook geld zal kosten en ik er mss op den duur nog zelf ga aan toesteken terwijl ik slachtoffer ben van het misdrijf. Kan iemand mij vertellen wat ik daar kan verwachten op die terechtzitting? Wat word er van mij verwacht? Welke schadevergoeding is er schappelijk om te vragen (morele schadevergoeding bedoel ik dan want van de schade aan mijn wagen heb ik een factuur). Ikzelf heb er ook steeds achtergeloop aan, verlof nemen om op de zitting aanwezig te zijn ed. Ik ben niet in ziekteverlof geweest voor mijn lichamelijke letsels daar ik reeds op die moment groot verlof had.
Graag had ik wat meer uitleg gehad hieromtrent.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2007 17:24

Heb je een familiale verzekering? Met rechtsbijstand?

Dan heb je recht op een advocaat op kosten van de familale verzekering.

scorpioen

openbaar
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 26 nov 2007 17:36

Ik heb pas vandaag mijn verzekering gebeld (omdat dat ook in mijn brief betreffende die zitting stond dat ik de verzekering moest op de hoogte brengen) en die hebben daar idd iets van gezegd. Ik wist het niet, dacht dat ik geen recht had op iets dergelijks

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”