zelfstandige aangeklaagd door de klant

illytaken
Topic Starter
Berichten: 4

zelfstandige aangeklaagd door de klant

#1 , 01 mar 2016 09:35

Ik ben zelfstandig, twee jaar geleden heb ik renovatie werken gedaan bij een klant alles was correct uitgevoerd. Paar weken is de centrale verwarming kapot gegaan met wateroverlast... klant heeft contact opgenomen met ons wij hebben dan alles in orde gebracht met de verzekeraar. klant heeft ook een premie gekregen van de verzekeraar. Ik als zelfstandige was ik toen ook verzekerd als burger aansprakkelijk nu niet meer.

De klant heeft mij nu aangeklaagd => De advocaat van de klant is bij mij thuis ter plaatse geweest om te melden dat ik moet voorkomen binnen 10 dagen!! Dit allemaal na 2 jaar. Klant heeft mij nooit een aangetekende brief gestuurd om iets in orde te brengen of dergelijke.

Klant vraagt een schadevergoeding van ongeveer 2700€ => ookal heeft de verzekeraar dit allemaal betaald.

Wat moet ik nu doen, moet ik een advocaat nemen bij de rechtbank? heeft de klant kans om dit te winnen ?? ookal ben ik altijd correct geweest klant heeft mij nooit laten weten dat ze niet content zijn. (volgens mij probeert de klant gewoon geld uit te halen op een of ander manier)

Wat moet ik nu doen? heeft er nut om een advocaat te nemen? moet ik zelf voorkomen? ik heb geen ervaring met advocaten... help me

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 01 mar 2016 11:16

Best een advocaat nemen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Schuppenzot
Berichten: 99

#3 , 01 mar 2016 21:22

Wat ik wel raar vind is dat bij een verzekerd geval meestal het oorzaak niet vergoed wordt maar de gevolgschade wel. Wat is er dus juist met de verzekering geregeld? Een defect aan de verwarming? Onder garantie? Is het defect rechtstreeks gevolg van uw handelen?
Wat me ook raar lijkt is dat de advocaat van de klant zelf u komt zeggen dat u moet voorkomen...

Waarvoor moet je eigenlijk voorkomen?

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#4 , 02 mar 2016 10:07

Normaal heeft de klant een garantieperiode voor de uitgevoerde werken. Is het defect hersteld geweest?
Wat zijn de eisen van de klant? Het kan niet dat u dit niet weet.
Ik heb dan ook het gevoel dat u heel wat informatie niet vermeld. Dus graag het volledige verhaal als u een duidelijk antwoord wil.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”