Ik ben zelfstandig, twee jaar geleden heb ik renovatie werken gedaan bij een klant alles was correct uitgevoerd. Paar weken is de centrale verwarming kapot gegaan met wateroverlast... klant heeft contact opgenomen met ons wij hebben dan alles in orde gebracht met de verzekeraar. klant heeft ook een premie gekregen van de verzekeraar. Ik als zelfstandige was ik toen ook verzekerd als burger aansprakkelijk nu niet meer.
De klant heeft mij nu aangeklaagd => De advocaat van de klant is bij mij thuis ter plaatse geweest om te melden dat ik moet voorkomen binnen 10 dagen!! Dit allemaal na 2 jaar. Klant heeft mij nooit een aangetekende brief gestuurd om iets in orde te brengen of dergelijke.
Klant vraagt een schadevergoeding van ongeveer 2700€ => ookal heeft de verzekeraar dit allemaal betaald.
Wat moet ik nu doen, moet ik een advocaat nemen bij de rechtbank? heeft de klant kans om dit te winnen ?? ookal ben ik altijd correct geweest klant heeft mij nooit laten weten dat ze niet content zijn. (volgens mij probeert de klant gewoon geld uit te halen op een of ander manier)
Wat moet ik nu doen? heeft er nut om een advocaat te nemen? moet ik zelf voorkomen? ik heb geen ervaring met advocaten... help me