gedagvaard

jeske123
Topic Starter
Berichten: 3

gedagvaard

#1 , 20 nov 2007 09:54

Hallo

Ik word op 26 november gedagvaard op de correctionele rechtbank van eerste aanleg .

Nu is mijn vraag moet ik zelf aanwezig zijn ?
Er is een klacht tege mij ingediend van diefstal van 50 euro en 14 dienstencheque's , maar die klacht is vorig jaar al terug ingetrokken door die persoon. Heb er contact met opgenomen. De persoon gaat zelf ook niet aanwezig zijn.

als ik niet gaat wat gebeurd er dan ? en hoe krijg ik de uitspraak dan te horen ?

want eigenlijk is er geen klacht ...

met vriendelijke groet,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 20 nov 2007 11:09

Het feit dat de klacht is ingetrokken doet er niet toe, de mallemolen is al in gang gezet en kan niet meer gestopt worden door terugtrekking van de klacht.

Het is heel belangrijk dat u zelf aanwezig bent op de zitting, zoniet riskeert u bij verstekl veroordeeld te worden; Eveneens moet de persoon die klacht heeft neergelegd eveneens een schrijven te richten naar het openbaar ministerie en uw advokaat om schriftelijk te bevestigen dat er geen diefstal is geweest.

ik weet niet of u het verhaal van de vrouw die haar taxirit niet had betaald kent?
Een vrouw betaalt haar taxirit niet op tijd en de taxichauffeur legt klacht neer, uiteindelijk wordt de rit toch betaald en negeert de vrouw alle oproepen van de rechtbank aangezien ze al betaald had. Deze vrouw is tot een gevangenisstraf van een paar dagen veroordeeld en is bij een routinecontrole opgepakt.

Moraal van het verhaal: als je opgeroepen wordt: ga naar de rechtbank, ook als je onschuldig bent.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”