bandopname bij rechtspraak

FVanheel
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: lummen

bandopname bij rechtspraak

#1 , 17 nov 2007 20:34

Ik verzeker mijn auto BA. Ik vraag uitdrukkelijk aan de tussenpersoon om mijn dochter als medebestuurder te verzekeren. Na een ongeval blijkt dat mijn dochter niet in de polis opgenomen is als medebestuurder. De verzekeringsagent ontkent in een verklaring voor de rechtbank dat ik gevraagd heb om mijn dochter als medebestuurder in de polis op te nemen. Ik heb echter een bandopname gemaakt met de verzekeringsagent waarin hij toegeeft dat ik gevraagd heb mijn dochter als medebestuurder op te nemen.
Kan deze bandopname als bewijsmateriaal aangevoerd worden?
Alle hulp is welkom en ik ben zeer dankbaar voor de antwoorden, want deze situatie is een ernstige belasting voor mijn gezin. Het zal wellicht uiteindelijk op 6.500 Euro gaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 19 nov 2007 11:12

‘Hij die een telefoongesprek voert kan het recht op eerbiediging van zijn privéleven,zijn gezinsleven,zijn huis en zijn briefwisseling niet inroepen t.a.v. de deelnemer aan dit gesprek,daar hij zelf deze deelnemer deelachtig maakt aan het voorwerp van dat recht(art. 17.1 BUPO)’[Cass. ARP990235N,9 januari 2001(N. t. S.),Juristenkrant 2001-25,5,Computerr.(Ned.) 2001,199,noot DUMORTIER,J.]. Zie zonodig ook : VANNESTE,F.,Het opnemen van eigen telefoongesprekken en de eventuele bijstand hierbij van de politie,R.W.2007-08,108-112,Noot onder Antwerpen 29 juni 2004(J./O.M.).

Ga naar (rechtspraak) in http://www.juridat.be/ > Rechtspraak (oude versie)
Vul in na:
Jurisdictie : Hof van Cassatie
Datum van beslissing : 2001 01 09
Klik op opzoeking (resultaat 17) en vervolgens op lijst
Lees resultaat nr 6(7,8)

Rechtsliteratuur:
R.W.= Rechtskundig Weekblad
Raadpleeg voor tijdschriften[Juristenkrant;Computerr.(Ned.);R.W.] www.bib.vlaanderen.be .Via interbibliothecair leenverkeer kan u uit andere bibliotheken lenen of kopie bekomen bij uw POB(=Plaatselijke Openbare Bibliotheek).

FVanheel
Topic Starter
Berichten: 6
Locatie: lummen

#3 , 19 nov 2007 11:58

Hartelijk dank aan J. De Moor, schitterend om mij wegwijs te maken.
groeten, Freddy

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”