Hond gebeten door hond

Els2106
Topic Starter
Berichten: 1

Hond gebeten door hond

#1 , 01 okt 2007 16:41

Mijn hond is gisteren gebeten geweest zonder reden door een Deense Dog die zonder leiband rond liep terwijl mijn hond aan de leiband was.
Mijn hondje is op 5 plaatsen genaaid en kan bijna niet meer stappen van de pijn.
De eigenaar weigert de kosten van de dierenarts terug te betalen. Dit gaat mij te ver, vooral dat mijn hond er erg slecht aan toe is.
Wij hebben klacht ingediend hiervoor maar kan er ook klacht worden ingediend voor morele schade?? Het gaat me niet enkel om de kosten van de dierenarts... Wat kunnen we nog meer doen??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ylany
Berichten: 20

#2 , 06 okt 2007 15:37

Volgens mij ga je hiervoor beter naar het vredegerecht.
Als het de deense dog effectief losliep vind ik het maar normaal dat de baas de kosten betaald.

Klacht moet je zeker indienen.

dieke
Berichten: 1299

#3 , 06 okt 2007 19:22

Hey Els

Hoe begrijpelijk ook, ik vrees dat morele schadevergoeding er niet echt in zal zitten. Je kan het natuurlijk altijd vragen, maar hoop er niet te erg op.

Reclame

job
Berichten: 86

#4 , 08 okt 2007 18:41

Morele schade zit er niet in.
Dit wordt enkel toegekend bij 'menselijke schade'.

Billie
Berichten: 70
Locatie: Borchtlombeek

#5 , 31 okt 2007 15:18

bij het bepalen van de schadevergoeding heb je steeds recht op een integrale vergoeding, dwz ALLE schade (niet enkel materiële maar ook morele schadevergoeding)

Het probleem zit hem er echter in in welke mate er zal worden aangenomen dat er wel degelijk morele schade geleden werd en daarenboven hoe deze begroot kan worden (m.a.w. hoe graag zie je je hond en ben je ervan aangedaan als hem iets overkomt,...)

Toch mag men niet te snel besluiten dat morele schade enkel kan voor komen in geval van lichamelijke schade.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”