restaurant---vestaire---eten----jas weg

emma111
Topic Starter
Berichten: 45

restaurant---vestaire---eten----jas weg

#1 , 10 apr 2015 21:33

Zoals de titel al duidelijk maakt: Je geeft je jas af aan de ober en die hangt die weg. Na het tafelen was het van sorry we begrijpen het ook niet maar uw jas is weg.
Uiteindelijk na veel excuses werd er een schadevergoeding van ongeveer 20% van de oorspronkelijke waarde van de jas afgesproken. Rekeningsnummer en factuur (>1000€) worden overgemaakt en alles ging zo snel mogelijk in orde gemaakt worden.

Ondertussen na 3,5 maanden en 1 telefonische herinnering en 1 per mail krijgen we helemaal geen reactie meer terug.


Nu mijn vraag is de restauranthouder uberhaubt iets verschuldigd aan de klant in deze situatie? Wat moet de klant doen om hetgeen afgesproken is te doen nakomen?



mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3032
Locatie: st-niklaas

#2 , 10 apr 2015 21:51

om te beginnen aangetekend in gebreke stellen waarin u verwijst naar de telefoon en de mail, eis reactie binnen de 14 dagen en zeg duidelijk dat u bereid bent u voor u rechten op te komen voor de rechtbank.

Art. 1927. De bewaarnemer moet aan de bewaring van de in bewaring gegeven zaak dezelfde zorg besteden als hij aan de bewaring van zijn eigen zaken besteedt.

maw als uw jas gestolen is, heeft men niet de nodige zorg verleend en is men aansprakelijk voor het verlies ervan.

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2015 06:58



Uiteindelijk na veel excuses werd er een schadevergoeding van ongeveer 20% van de oorspronkelijke waarde van de jas afgesproken. Rekeningsnummer en factuur (>1000€)
Wel een zeer dure jas, daar kan je wel eens voor naar de rechtbank gaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

emma111
Topic Starter
Berichten: 45

#4 , 11 apr 2015 19:14

situatie is al vervelend genoeg, ik heb helemaal geen zin om naar de rechtbank te gaan. Bovendien is het voor het restaurant ook puur verlies omdat ze waarschijnlijk zelf onrechtstreeks slachtoffer zijn geworden van een ordinaire dief. Trouwens over de dure jas, om naar restaurant x te gaan (dat overigens door een bekende bandenfabrikant dubbel goed bevonden is) doe ik mijn 'beste' jas aan die ik trouwens nu niet meer heb... :(

Maar alles blijkt goed te komen , ik heb opnieuw telefonisch contact gehad. THX voor de reacties.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”