auto ongeluk op een parking

bouilliart alexis
Topic Starter

auto ongeluk op een parking

#1 , 07 nov 2014 16:27

Beste,

Mijn vriendin heeft deze week een ongeluk gehad met de auto op een parking, ze reed in achteruit uit haar parking stond inmiddels al volledig op de baan terwijl er iemand links op de achterbumber rijdt. De verzekering zegt dat we nooit ons recht zullen halen omdat ze een manoeuver uitvoerde maar ik stel me toch wat vragen bij het feit dat de tegenpartij op onze bumber gereden heeft en niet in onze flank.

Heeft er iemand ervaring met zulke situaties?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2014 16:36

Waarom stelt u zich daar vragen bij? Lijkt mij dat de tegenpartij nog geprobeerd heeft om de botsing te ontwijken.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 07 nov 2014 16:55

maar ik stel me toch wat vragen bij het feit dat de tegenpartij op onze bumber gereden heeft en niet in onze flank.

Omdat het een ongeval is was er toch geen keuze?
Al bij al is een bumper een goede keuze. De naam zegt het zelf "bumper".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Oude Belg

#4 , 07 nov 2014 16:56

Het manoeuvre eindigt als de wagen de gewone plaats op de rijbaan weer heeft ingenomen, niet als ze "volledig (dwars?) op de baan staat.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sloeberken

#5 , 07 nov 2014 18:44

Wie een maneuver uitvoert (uitrijden parking) heeft nooit voorrang op het andere verkeer dat zich op de rijbaan bevind.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bouilliart alexis
Topic Starter

#6 , 09 nov 2014 16:46

Bedankt voor de reacties

Blijkbaar zit de tegenpartij bij dezelfde verzekeringsmakelaar, weten jullie soms hoe het dan gebeurt?

Mvg

ddanck
Contacteer: Website

#7 , 11 nov 2014 12:20

Bedoelt u dezelfde maatschappij? Want een verzekeringsmakelaar is geen verzekeraar.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”