los liggende tegels

kees
Topic Starter
Berichten: 2

los liggende tegels

#1 , 15 aug 2007 19:41

mijn zoon reed op een brommer van een kennis over een brom(fiets) pad waar ze verderop bezig waren met een brug hierdoor reed regelmatig bouwverkeer over het brom(fiets) pad waardoor tegels los begonnen te laten. Hij reed rustig over dat brom(fiets)pad en de losliggende tegels klapte onderaan tegen de scooter hierdoor ontstond er schade.Mijn vraag is hoe moet dit geregeld worden en op wie kan de schade verhaalt worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 aug 2007 20:56

Werd aangifte gedaan bij de politie? Er is in eerste instantie immers het bewijsprobleem. Je zoon zal moeten bewijzen dat de schade ontstaan is zoals u hier vertelt.

Als hij dit kan bewijzen kan de eigenaar van de weg (Vlaams Gewest of gemeente) aansprakelijk gesteld worden wegens gebrek in de zaak.

Als hij dit niet kan bewijzen riskeert hij de schade aan zijn kennis te moeten betalen.

scorpioen

kees
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 aug 2007 23:08

mijn zoon reed op een brommer van een kennis over een brom(fiets) pad waar ze verderop bezig waren met een brug hierdoor reed regelmatig bouwverkeer over het brom(fiets) pad waardoor tegels los begonnen te laten. Hij reed rustig over dat brom(fiets)pad en de losliggende tegels klapte onderaan tegen de scooter hierdoor ontstond er schade.Mijn vraag is hoe moet dit geregeld worden en op wie kan de schade verhaalt worden

er is geen aangifte gedaan en er zijn fot's gemaakt

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 aug 2007 10:44

Doe alsnog aangifte zodat eventuele getuigen kunnen ondervraagd worden.

Het eerste wat Vlaams Gewest / Gemeente zullen opwerpen is: wie zegt dat je daar die bromfiets beschadigd hebt? De foto's van losliggende stenen bewijzen niet dat je daar de bromfiets beschadigd hebt.

scorpioen

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”