Schadevergoeding na huur

blue1ne
Topic Starter
Berichten: 22

Schadevergoeding na huur

#1 , 11 jul 2007 13:29

Hallo,

tijdens ons verblijf in een vakantiewoning aan zee is er een tafeltje beschadigd geraakt. We hebben onze waarborg terug betaald gekregen (150 euro) van het immobili?n kantoor. Nu krijgen we dreigende telefoons en brieven van het kantoor. Ze zeggen dat de eigenaar een schadevergoeding eist van 250 euro of dat we de herstellingskosten van het tafeltje moeten betalen (het tafeltje blijkt ineens antiek te zijn). Maar het kantoor had na het verblijf alles gecheckt en de waarborg werd terugbetaald. Nu zouden we nog meer moeten opleggen. Ze dreigen bovendien om gerechtelijke stappen te ondernemen. Wat kunnen we doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 11 jul 2007 19:15

Beste

Ik ben geen jurist, maar:

Zolang jullie maar gewoon volhouden dat alles door het kantoor gecheckt werd en in orde bevonden, bewijs daarvan de teruggave van de waarborg, kan er jullie m.i. niets ten laste gelegd worden.

Indien de dreigementen jullie te bang zouden maken of jullie ervanaf zouden willen geraken, kan je een aangetekend schrijven aan dat immokantoor richten met daarin geuit jullie overduidelijke verbazing over het feit dat men jullie ten onrechte iets ten laste wil leggen, gelet op het feit dat eerder werd vastgesteld dat jullie helemaal geen schade berokkend hadden. Durf zelfs in dat schrijven aan te geven dat jullie van jullie kant niet zullen nalaten gerechtelijke stappen te ondernemen indien zij willen volharden in hun beschuldigingen zonder enig bewijs.

redlion
Berichten: 3

#3 , 11 jul 2007 20:19

Als ze de waarborg hebben terugbetaald hebben ze verklaard dat er geen schade was. Dit kunnen ze je nu niet meer aanrekenen.

Reclame

YoeriS
Berichten: 271

#4 , 11 jul 2007 20:28

Het is de plicht van de verhuurder om na het vertrek het verblijf grondig te controleren en de beschadigingen direct te melden aan de huurder.
De waarborg wordt niet teruggegeven voordat de huurder aan al zijn verplichtingen heeft voldaan, u heeft de waarborg teruggekregen wat inhoudt dat uw verbintenis teniet is gegaan door nakomen van alle verplichtingen.

In principe kan u dus niets meer ten laste worden gelegd, schrijf een aangetekende brief naar het immokantoor dat u alle verplichtingen bent nagekomen en de teruggave van de huurwaarborg hiervan het bewijs is.

blue1ne
Topic Starter
Berichten: 22

#5 , 15 jul 2007 16:07

Bedankt voor jullir raad! :wink:

marcelvm
Berichten: 10

#6 , 14 aug 2007 11:52

als ik schade toebreng betaal ik de kosten ,moet ik in mijn eigen huis ook doen
en zeur ik daar niet over moest u de verhuurder zijn hoe zou u reageren
sorry

marcelvm
Berichten: 10

#7 , 14 aug 2007 12:42

als ik schade toebreng betaal ik de kosten ,moet ik in mijn eigen huis ook doen
en zeur ik daar niet over moest u de verhuurder zijn hoe zou u reageren
sorry
ik denk dat het de plicht van de huurder is om te zeggen dat hij stukken heeft gemaaktde rollen niet omdraaien he ,want hij kan de tafel zo gezet hebben om de verhuurder te misleiden
en hij bekent hier zelf ,moest het andersom zijn grote bla bla sorry geen begrip daarvoor

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”