verplicht te verschijnen bij dokter verzekeringen?

dieke
Topic Starter
Berichten: 1299

verplicht te verschijnen bij dokter verzekeringen?

#1 , 06 jul 2007 10:31

Beste iedereen

Een tijdje geleden werd mijn mama gebeten door een hond in de tuin van vrienden. Deze vrienden schakelden hun familiale verzekering in. Nu wordt mijn mama opgeroepen om te verschijnen op een medisch onderzoek op vraag van die verzekeringsmaatschappij.

Is zij verplicht hier naartoe te gaan?

Indien ja, laat zij zichzelf ook best vertegenwoordigen door een raadsman of zo, neemt zij de medische verslagen mee,...?

(Ik ben zelf ooit na een ongeluk naar een onderzoek geweest op vraag van verzekeringsmaatschappij van tegenpartij. Uiteindelijk duurde het wachten mij daar te lang en ben ik onverrichterzake weggegaan. Gelukkig, zo bleek achteraf, want ik hoefde daar blijkbaar helemaal niet op in te gaan.)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2007 12:16

Zij is niet verplicht daar naartoe te gaan.

Als zij een regeling in de minne wil gaat ze toch best. Hoe wil je dat de verzekeringsmaatschappij beslist wat zij eventueel moet betalen zonder de gevolgen te kennen.

Door niet te gaan stuurt zij regelrecht af op een gerechtelijke procedure.

scorpioen

dieke
Topic Starter
Berichten: 1299

#3 , 25 jul 2007 08:25

Is het dan logisch dat zij door die maatschappij vergoed wordt voor haar werkverlet tijdens die afspraak? Ze heeft nu een nieuwe oproeping ontvangen maar wederom wordt een datum voorgesteld waarop zij moet werken.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal straf dat niet gaan zou veronderstellen dat zij op een gerechtelijke procedure zou aansturen. Er zijn toch genoeg medische verslagen vanwaaruit men een beslissing kan nemen? Ze heeft drie dagen in het ziekenhuis gelegen, dus vraag ik mij -terecht vind ik- af waarom een verzekeringsmaatschappij niet zou kunnen verdergaan op het verslag van de experts aldaar. Er is geen blijvende invaliditeit oid dus dat moeten ze ook al niet laten vaststellen.

Reclame

dieke
Topic Starter
Berichten: 1299

#4 , 26 jul 2007 12:28

Nieuw gegeven: mijn mama moest normaliter vandaag verschijnen bij die dokter die werd aangeduid door de verzekeringsmaatschappij. Ze heeft naar die dokter gebeld om te vragen wat het nut van dergelijk onderzoek was, wat ze ervan moest verwachten,... Antwoord van de secretaresse: het enige wat zulke maatschappij wil is een document van een dokter waarop staat dat u geen enkele medische klachten meer heeft. Zolang dit niet kan worden afgeleverd, zal u blijven oproepingsbrieven ontvangen.

Mijn moeder kreeg dan de raad vanuit dat kantoor van die dokter dus (!) om gewoon naar haar expert terug te gaan en die dokter opnieuw te vragen een verslag te sturen naar de verzekeringen. Er werd haar verzekerd dat ze op die manier ruimschoots voldoet aan haar verplichtingen.

klassement
Berichten: 37

#5 , 26 jul 2007 20:37

Deze vrienden schakelden hun familiale verzekering in. Nu wordt mijn mama opgeroepen om te verschijnen op een medisch onderzoek op vraag van die verzekeringsmaatschappij.

Is zij verplicht hier naartoe te gaan?
hallo,
- het is steeds nuttig om zelf een aangifte te doen bij je eigen familiale verzekering
- de mogelijkheid bestaat dat je eigen familiale een eis tot schadevergoeding opstelt
- je moet weten dat je over rechten beschikt waar je niet steeds weet van hebt
- ikzelf heb na een voorval mijn verzekering ingeschakeld. de verzekeringsmaatschappij heeft er haar werk van gemaakt

- het is nuttig om in te gaan op de vraag van de tegenpartij voor een medisch onderzoek. indien je moeder niet kan gaan laat je de verzekeringsarts of zijn kantoor weten welke dagen je kan komen rekening houdende met je moeder haar werkrooster.

groetjes,
peter

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”