aansprakelijkheid van een notaris

de greve
Topic Starter
Berichten: 3

aansprakelijkheid van een notaris

#1 , 19 jun 2007 15:26

ik heb een appartement gekocht in Middelkerke, op 4 juni werd de akte daarvan ten huize van een notaris ondertekend, nu 2 weken na datum heb ik een brief gekregen van de dienst belastingen waarin staat dat een klein beschrijf voor dat appartement niet mogelijk is en dat ik een bijkomende registratiebelasting van 8500 ? moet betalen + een boete van 875 ? (voor het achterhouden van informatie)

Het kadastraal inkomen van mijn appartement bedraagt 650 ? = minder dan 745 ? dus is een klein beschrijf mogelijk.

18 jaar geleden is mijn vader overleden en mijn moeder woont nog altijd in het huis, nu blijkt dat ik erfgenaam ben sinds het overlijden van mijn vader en ik een deel van het kadastraal inkomen van mijn ouderlijk huis moet betalen.

Het kadastraal inkomen van het appartement + dat van mijn ouderlijk huis maakt nu meer dan 750 ? en hierdoor moet ik dus 8500 ? + een boete van 875 ? bij betalen.

Moest de notaris niet op de hoogte zijn van deze wetgeving ?

Kan ik de boete verhalen op hem ?

Wie is hier verantwoordelijk voor ?

Wat zijn de rechten en plichten van een notaris ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
azery1
Berichten: 71

#2 , 17 okt 2007 18:44

:oops: :oops: :oops:
Er mankeert wel altijd wat met die notarissen. Ik heb herhaaldelijk MOETEN (bij wet) beroep doen op notarissen en weet niet meer welke te nemen. Er was altijd wat mis mee. Gezien hun politieke aanstelling zal daar niet veel aan veranderen. Al eens geprobeert een notaris in gebreke te stellen? Dan moogt u weer bij den duivel te biechte gaan om de procedure in te stellen. :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :!: :!: :!:

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”