oplichterij

baspat
Topic Starter
Berichten: 80

oplichterij

#1 , 14 jan 2013 13:16

heb op site kapaza een handtas gekocht voor de prijs van 40 euro
het was zogezegd een leren tas van merk hermess, al een oud model maar het model beviel mij wel
ik heb de tas gekregen na betaling en het was natuurlijk niet wat ik betaald had
heb direct een mailtje gestuurd naar de verkoopster om haar toch een kans te geven mij terug te betalen en ik haar tas terug te zenden
maar natuurlijk gen reactie ,, zoekertje al uit kapaza ,, en het blijkt dan nog haar naam niet te zijn
heb geschreven naar kapaza maar deze mogen geen informatie meedelen
het is niet voor de 40 euro... maar ik haat oplichterij, want zo kan je niets meer kopen zonder je te laten rollen

waar kan ik terecht
dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mama2
Berichten: 11

#2 , 14 jan 2013 13:31

das erg zo heb ik ook een gsm gekocht een iphone voor 400 euro en ik heb die nooit gezien..ben naar dee politie geweest en ze kunnen die persoon ook niet vinden en dus ben ik mijn geld kwijt..spijtig genoeg ...lesje gellert nooit meer iets kopen voor ik het zie..

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 14 jan 2013 13:50

Klacht indienen bij politie wegens oplichting, met alle gegevens die u heeft (mail-adres, telnr, zoekernr, eventueel een printscreen van het zoekertje, ...).

Ook melden aan Kapazaa, hoewel die waarschijnlijk niet veel gaan doen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jan 2013 15:13

Steeds betalen via PayPal, of beter nog: de spullen die je koopt zelf gaan ophalen en betalen op het moment zelf.

Voor deze zaak: inderdaad aangifte doen bij de politie. Maar als er niet meerdere mensen klacht indienen tegen deze persoon, gaat er jammer genoeg weinig gebeuren, vrees ik. Je kan ook informeren bij de bank waartoe het rekeningnummer behoort wat je juist kan ondernemen tegen oplichting vanop één van hun rekeningnummers (en het verhaal vertellen). Bij sommige banken ga je bot vangen, bij andere zal je weldegelijk een klacht kunnen indienen waarna de bank zelf een verder onderzoek zal instellen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

baspat
Topic Starter
Berichten: 80

#5 , 20 aug 2016 10:15

ik neem even de tijd om te bedanken alles is ok en dan ook dank zij jullie allemaal voor jullie info

WP002
Berichten: 1479

#6 , 21 aug 2016 22:50

Op welke wijze is het eigenlijk in orde gekomen, baspat?

TheJudge007
Berichten: 366

#7 , 21 aug 2016 23:34

Steeds betalen via PayPal, of beter nog: de spullen die je koopt zelf gaan ophalen en betalen op het moment zelf.
En zo weinig mogelijk met sites zoals Kapaza, 2ehands die zich niet bezighouden of opzoekingen doen en zich er dus geen bal van aantrekken of je bedrogen bent of niet. Nee, kies voor de betere sites zoals, eBay, amazon .. die je duidelijke garanties geven bij miskoop of bedrog. Laatste 2 maanden nog een 12-tal verschillende items bij verschillende aanbieders gekocht op eBay. De helft was bedrog, allemaal netjes terugbetaald gekregen, heb zelfs mijn waarborg via PP niet hoeven te gebruiken, in geval ik niet had terugbetaald geweest door eBay.

Meeboo
Berichten: 1488

#8 , 22 aug 2016 08:44

een lederen handtas van hermes voor 40 euro? en je dacht een echte te kopen?
if it sounds too good....

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”