Schuldig (hulp)verzuim

grandcentrals
Topic Starter
Berichten: 7

Schuldig (hulp)verzuim

#1 , 30 nov 2012 23:22

Hallo,

Ik ben eerste-jaars studente rechten in vub en ik moet dit jaar een taak maken omtrent het onderwerp: "schuldig (hulp)verzuim. Nu vraag ik mij af of iemand mij iets meer kan vertellen hierover.

Wele wetten zijn erover gemaakt (ik vind enkel 422bis ter quarter in mijn bamacodex), zijn er eventuele decreten of ordonanties daar omtrent gepubliceerd? Alle info is welkom.

Alvast bedankt :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 30 nov 2012 23:31

gewoon de woorden schuldig verzuim in google
Bij de strafwet eens kijken wanneer die artikels zijn opgesteld/gewijzigd
Dan de besprekingen van parlement eens opzoeken. Parlementaire handelingen
Dat is waar ik nu aan denk
Uiteraard ook via de oa juridat rechtspraak....

grandcentrals
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 30 nov 2012 23:33

@ Francisus

Wel ja. Maar eerste fase is gewoon nationale wetgeving en niet juridische bronnen. Dus ik denk ni da ik parlementaire handelingen nodig heb ... of ben ik fout?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38616

#4 , 30 nov 2012 23:38

Als het in de strafwet staat ..... welke andere wetgevende macht zou daar dan nog iets van in een andere wettekst gieten?
Zijn er andere decreten over verkrachting, diefstal, moord?
Ik denk het niet.

grandcentrals
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 30 nov 2012 23:58

Sorry hoor. Ik vond het gewoon een beetje raar en jammer dat er maar 1 artikel bestaat daarover.
Heb jij suggesties hoe ik het in een tekst verwerk.
Voorwoord nodig of niet? Begrip, wetgeving, casus, ... ?

oumsalah
Berichten: 45

#6 , 01 dec 2012 09:14