schending van privacy

jozef1
Topic Starter
Berichten: 44

schending van privacy

#1 , 23 mei 2012 10:25

Kan me iemand vertellen hoe, waar en op welke wijze ik een klacht kan indienen vanwege schending van privacy, en welke soort schades ik kan vorderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 23 mei 2012 14:04

http://www.privacycommission.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarover gaat het juist in een aantal gevallen is het ook strafrechtelijk vervolgbaar en dus is rechtbank ( via oa politie) bevoegd.
Schadevergoeding hangt een beetje van de feiten af.

jozef1
Topic Starter
Berichten: 44

#3 , 26 mei 2012 13:06

Dit gaat over een verschenen kranten artikel + een foto van mezelf in een zaak waar ik vroeger werkte, en waar ik momenteel niets meer mee te maken heb. Echter hebben ze(de krant) wel nu op dit moment wel mijn naam en foto gebruikt.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 aug 2012 15:34

Hebt u indertijd uw toestemming gegeven aan de krant om deze foto te gebruiken? Indien wel, is er geen sprake van schending van de privacy, denk ik. Als in het artikel onwaarheden zijn verteld die u aantoonbare schade berokkend hebben, kan u mogelijk klacht indienen wegens laster en eerroof.

Om de mensen de mogelijkheid te geven correcter te antwoorden, kan u misschien verduidelijken waarover het artikel juist ging?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”