Help, buren met agressieve honden

Ndr
Topic Starter
Berichten: 1

Help, buren met agressieve honden

#1 , 20 apr 2012 17:49

Hallo,

Ik had graag wat extra info geweten over welke stappen ik kan ondernemen voor hetvolgende :

sinds een 3 tal jaar hebben onze geburen 2 grote honden aangeschaft.
In het begin allemaal lief en schattig maar hoe groter ze werden hoe agressiever.
De honden zitten opgesloten in een Bench , de eigenaars kijkt er niet naar om, gaat er zelden mee wandelen...
Terwijl deze grote honden nood hebben aan een goede wandeling om al hun speelsheid kwijt te geraken...

Een 2 tal jaar geleden zaten de grote honden in hun tuin en sprong ene hond over de omheining en beet in 1 van mijn loslopende eendjes... Oogje eruit en tandbeet tussen haar luchtkussentjes... Dierenarts bij gehaald en ze werd die avond nog gered,
Ik heb toen geen klacht ingediend bij de politie - had ik beter wel gedaan, maar ja je wenst geen ruzie met de buren hè,,,

Met de buurvrouw gaan praten en die schoof de schuld door naar de zoon dat hij de honden niet los mag laten in de tuin zonder dat er iemand bij is.... Raar hè, dat je uw honden niet op je gemak buiten kan laten spelen, zoals elke normale hond...
Geen excuses, het waren de heilige honden, en blablabla het zal niet meer gebeuren, de omheining zal groter moeten worden...

Een jaar later hebben de beiden honden hun kat in de tuin opgepeuzeld... Hun eigen kat in hun tuin gebeten door hun honden??
Uiteindelijk nog eens gaan praten met de buurvrouw.. Die nog steeds achter haar honden staat...
Wetende dat de kleine dochter zelf schrik heeft van die beesten, heeft al eens een beet gekregen van die honden, maar het besef lijkt er nog steeds niet te zijn dat ze hele gevaarlijke agressieve honden heeft.

Gedurende die 3 jaar horen wij constant geblaf en gegrol in huis, in de tuin, dag en nacht, in het weekend...
Ook de geburen bevestigen ons verhaal, wanneer zij in hun tuin zitten , en de kleinkinderen zijn buiten aan het spelen grollen ze constant met elke beweging die men maakt.

Gisteren hebben de honden mijn lievelingpoes gegrepen in hun tuin.... Heel veel verdriet en woede omdat dit nu al de 3 e keer is...
Gebeld naar de politie, daar lachen ze mij uit met mij verhaal want de honden hebben hun territorium beschmd en mijn poes moest maar niet in hun tuin gelopen hebben..... *zucht*
Een straatje zonder einde...
Ik wens het hier niet bij te laten en wil echt verdere stappen ondernemen, maar ik weet niet hoe en wat ik kan doen?

Het is nu al 3 x gebeurd, ze beseft het nog steeds niet, wie of wat is het volgend slachtoffer?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38734

#2 , 21 apr 2012 17:37

Eens met buurtbemiddeling gaan praten, de meeste gemeenten hebben zo'n dienst.
Wat de geluidsoverlast betreft daar kan de politie wel in tussenkomen.
Ik heb niet zo heel veel weet van honden die een kat doodbijten... het zal idd symptomatisch zijn maar hoe gaat u dat nu bewijzen?
Zolang het geen strafbaar feit is en dat wil zeggen ophitsen en laten loslopen .... niet veel strafbaar.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”