Niet akkoord met premie KBC polis

Rockaway
Topic Starter
Berichten: 30

Niet akkoord met premie KBC polis

#1 , 03 feb 2012 19:42

Dit is de geschiedenis:

Was tot vorige zomer verzekerd als bijbestuurder op polis van mijn vader. Eind 2011 heb ik een ongeval in fout gehad. Augustus 2012 nog een ongeval in mijn recht gehad, auto was per total.

Gevolg: ondertussen woon ik alleen en heb ik een nieuwe auto aangeschaft en een nieuwe verzekering aangegaan (bij zelfde verzekeraar) op mijn naam.

Toen ik de nieuwe polis ondertekende stond er een simulatie Categorie A (72%) twv 500a600€ op. Dit was echter al 100 a 150 euro duurder dan de polis op mijn vader's naam. Verzekeraar verklaarde dit door de bonus malus van mijn accident.

Vorige week kreeg ik mijn eerste factuur: 850€!! Direct contact opgenomen met verzekeraar en reden is dat ik aan categorie A (103%) zit... Dit is me nooit meegedeeld bij het ondertekenen van de polis(waar er 72% op staat). Kan ik hier iets tegen inbrengen? Vervaldag is 15 februari...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22317
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 feb 2012 20:11

Was tot vorige zomer verzekerd als bijbestuurder op polis van mijn vader. Eind 2011 heb ik een ongeval in fout gehad. Augustus 2012 nog een ongeval in mijn recht gehad, auto was per total.

..
??????????? :?:

Rockaway
Topic Starter
Berichten: 30

#3 , 03 feb 2012 20:37

Eerst een ongeval in fout (was verzekerd als medebestuurder op mijn vader's verzekering)
Daarna nog een ongeval (in mijn recht, ook nog als medebestuurder) Maar... auto was per total en moest nieuwe wagen kopen -> nieuwe verzekering -> verzekering op eigen naam

Reclame

basejumper
Berichten: 4656
Locatie: Diest

#4 , 03 feb 2012 21:50

Je kan de polis altijd weigeren indien niet conform het getekende voorstel. Of een andere maatschappij je zal aanvaarden met 2 schadegevallen op 1 jaar is een ander paar mouwen...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Rockaway
Topic Starter
Berichten: 30

#5 , 04 feb 2012 10:52

...Of een andere maatschappij je zal aanvaarden met 2 schadegevallen op 1 jaar is een ander paar mouwen...
2 ongevallen ... waarvan 1 in fout..., denk niet dat ze dit vlug weigeren.

Schadegeval als jonge bestuurder weegt zwaar door, maar ik vraag me enkel af of dit (wettelijk) kan/mag.

Polis tekenen aan 72% en dan factuur krijgen aan 103%. (zonder dat er in de tijdsspanne tussen de 2 (tekenen polis vs factuur) iets wijzigt)

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”