Behang beschadigd door overlopen bad van buurman.

lucas123
Topic Starter
Berichten: 483

Behang beschadigd door overlopen bad van buurman.

#1 , 26 jan 2012 09:47

Het behang van mijn huis is beschadigd doordat mijn buur zijn bad heeft laten overlopen (rijhuis).
Ik moet van de verzekering een offerte laten maken voor herstelling van het behang.
Maar stel nu dat die behanger hetzelfde behangpapier niet meer heeft om de herstelling te kunnen doen.
Moet ik dan akkoord gaan om de herstelling met een andere behangpapier te laten verrichten, dan het behangpapier van de omliggende
niet beschadigde stroken behangpapier. Of mag ik eisen dat de volledige hal, inclusief niet beschadigde stroken opnieuw behangen wordt (en dus alles in hetzelfde behangpapier) ?

Tot slot: ben ik ook verplicht om de herstelling effectief te laten uitvoeren of krijg ik ook mijn geld van de verzekering op basis van de offerte zonder dat ik de herstelling laat uitvoeren ?.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22330
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jan 2012 10:57

Indien hetzelfde behang nog gevonden wordt heb je toch recht bom het ganse muurvlag te herbehangen wegens het kleurverschil. Is het behang niet meer beschikbaar of in de handel, mag je alles laten herbehangen. Zal afhangen van hoe oud het behang is.

artemis
Berichten: 3297

#3 , 26 jan 2012 11:38

Tot slot: ben ik ook verplicht om de herstelling effectief te laten uitvoeren of krijg ik ook mijn geld van de verzekering op basis van de offerte zonder dat ik de herstelling laat uitvoeren ?.
Je bent niet verplicht om de herstelling te laten uitvoeren. Mogelijk krijg je dan het bedrag van de expertise excl. btw. Hou er rekening mee dat je dan waarschijnlijk voor de offerte zal moeten betalen vermits offertes voor waterschade ervoor berucht zijn in de meeste gevallen nooit tot uitvoering te komen. En aannemers weten dat.

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 26 jan 2012 16:30

je hebt het zeer diplomatisch uitgedrukt Artemis :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Franciscus
Berichten: 38735

#5 , 27 jan 2012 17:37

En hopelijk blijft de bezetting hangen....

lucas123
Topic Starter
Berichten: 483

#6 , 29 jan 2012 11:11

Bedankt !

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”