Schadegeval: 'onopzettelijke beschadiging', wat nu?

ice_in_polo_2
Topic Starter
Berichten: 3

Schadegeval: 'onopzettelijke beschadiging', wat nu?

#1 , 31 jan 2007 23:40

Deze middag reed ik achter een vrachtwagen met container van Celis bouwmaterialen.
Ik reed er al een heel eind achter, vlakke baan, geen probleem.


Toen ging het berg op en viel er steengruis af.
Ik dacht "sh*t" en remde dus wat af.
Paar seconden later valt er echt ne serieuze steen af. Die rolde botste wat op het wegdek en ja, daarna ging hij over de wagen heen.

Resultaat: motorkapgeschuurt tot op het plaatwerk en ster in de ruit!

Ik ondertussen foto's genomen (al rijdende) van de vrachtwagen en deze gevolgd tot die bij celis de parking op reed (enkele 100'en meters verder)

Ik ga binnen en vraag naar de verantwoordelijke.
De desbetreffende persoon komt, stelt ook de schade vast, maakt hier een papier van op.
Daarop schrijft hij de overeenkomst; zijnde:

1) ik moet een bestek binnenbrengen
2) zij gaan intern nakijken af er toen weldegelijk een vrachtwagen voor hun aangekomen is die aan de beschrijving voldoet. (terwijl die 20 meter verder staat dry.gif )



ik bel deze avond terug om te vragen hoe het zit en zijn antwoord was:

"Er reed toen geen vrachtwagen van ons die overeenkomt met uw beschrijving. de vrachtwagen die wel reed was leeg, dus wij gaan hier geen gevolg aan geven."


leeg dry.gif en dit terwijl op mijn foto's goed te zien is dat hij wel volgeladen is, tot boven de rand!



Ben dan naar de politie geweest.
Die kunen niets doen omdat het een burgelijk feit is...




Wat kan ik nu doen om toch de geleden schade vergoed te zien?





gr,

tom.





de politie kan geen pv opmaken zegt ze
ik kan ze moeilijk dwingen :oops:


het is een +-1 km voor de eindhalte van de camion gebeurd, dus ik kon die ni doen stoppen.



EDIT: ondertussen werd mij gezegd dat ik me moet beroepen op de wet FRANCHIMONT?
heeft iemand hier meer info over?


Afbeelding
Afbeelding


krassen op de motorkap:
Afbeelding


ster in de ruit:
Afbeelding



steenslag bovenaan de ruit:
Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 01 feb 2007 15:31

aangeven bij de verzekering + de foto's als bewijs dat er wel degelijk ene vrachtwagen van hun vol voor u reed

deze zulle dan de verzekering van de firma aanspreken


enige dat ik niet kan beloven is dat ge rap geld gaat zien :cry:

dieke
Berichten: 1299

#3 , 01 feb 2007 15:31

Ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt, resultaat: enkel ster in mijn ruit. Hopelijk kom jij doordat je foto's hebt verder dan ik, want bij mij was zowel bij de politie als mijn verzekeringskantoor als het bedrijf waarvoor die vrachtwagen reed het verhaal hetzelfde: woord tegen woord en gebrek aan bewijzen. Ik was gelukkig omnium verzekerd en kwam er dus vanaf met een trip naar Carglass.

Ik vind het wel straf dat de politie geen PV wil opstellen. Misschien eens langsgaan bij een ander kantoor???

Reclame

ice_in_polo_2
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 01 feb 2007 15:38

ja ik ga vanavond langs bij een ander kantoor.

alvast bedankt voior de info!

Jules
Berichten: 39

#5 , 02 feb 2007 20:41

Beste,
Heb enkele jaren geleden zo ongeveer hetzelfde meegemaakt op de autobaan Leuven - Lummen, ook met een vrachtwagen van Celis bouwmaterialen. Er viel toen steengruis van zijn vrachtwagen op mijn voorruit. Die was volledig gebarsten en gelukkig kon ik onmiddelllijk uitwijken op de parking in Rotselaar. Daar sta je dan en de dader is - niettegenstaande mijn getoeter - doorgereden. Ik heb dezelfde dag nog aangifte gedaan bij de Politie te Diest (nooit nog iets van gehoord) en heb Celis opgebeld en hem gevraagd aangifte te doen bij zijn verzekering., Maar Celis (de verantwoordelijke voor de verzekeringen in het bedrijf) reageerde heel aggressief en volledig afwijzend; ik moest maar eens met bewijzen komen en dat hij er zich niets van aantrok. Daar sta je dan. Ge hebt de stenen zien op je ruit vallen en het scheelt niet veel of ze betichten je van poging tot oplichting. Maar bij Celis nog iets kopen? Nooit meer van mijn leven!

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 02 feb 2007 21:05

Ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt, resultaat: enkel ster in mijn ruit. Hopelijk kom jij doordat je foto's hebt verder dan ik, want bij mij was zowel bij de politie als mijn verzekeringskantoor als het bedrijf waarvoor die vrachtwagen reed het verhaal hetzelfde: woord tegen woord en gebrek aan bewijzen. Ik was gelukkig omnium verzekerd en kwam er dus vanaf met een trip naar Carglass.
Jammer dat een omniumverzekering geen "vallende sterren" betaald!

koen999
Berichten: 730

#7 , 02 feb 2007 21:29

ik zou zeggen ga eens voor een celis camion rijden en gooi zelf eens een steentje op :twisted:

ice_in_polo_2
Topic Starter
Berichten: 3

#8 , 03 feb 2007 01:20

inderdaad Jules, die man van celis reageerde ook zeer afwijzend!!


@ koen999: lang leve het open dak :lol: :lol: :lol:


ben vandaag dus bij de politie geweest.
ze hebben het nu wel in de pc gezet, maar men kon er geen pv aan koppelen.

de agent heeft de man van celis opgebeld, en we zijn over??n gekomen dat ik met de foto's van de vrachtwagen naar hun moet gaan.

dus even afwachten wat dat gaat geven.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”