uitglijden op terrein self-carwash

kokkie
Topic Starter

uitglijden op terrein self-carwash

#1 , 21 dec 2010 10:37

Op 06/12/2010 ben ik uitgegleden op een enorme ijsplek op het terrein van een self-carwash. Gevolg een gebroken knieschijf, weggebracht met de ambulance en politie is ter plaatse geweest. Kan ik de uitbater van de self-carwash eventueel aansprakelijk stellen en langs welke weg?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 21 dec 2010 10:45

Ik heb daar zo mijn twijfels bij, gezien de aard van het bedrijf, nl. carwash, waar er dus voortdurend met lopend water word gewerkt, wat in de huidige weersomstandigheden onvermijdelijk en snel tot ijsvorming lijdt. Anderzijds is er het feit dat u spreekt van een enorme ijsplek en men zich wel eens de vraag zou kunnnen stellen wat u daar dan wel deed op die enorme ijsplek ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2010 10:52

Wat kwam de politie daar doen???

Reclame

Lanox

#4 , 21 dec 2010 10:56

Combi wassen :mrgreen:

kokkie
Topic Starter

#5 , 21 dec 2010 11:01

Ik heb daar zo mijn twijfels bij, gezien de aard van het bedrijf, nl. carwash, waar er dus voortdurend met lopend water word gewerkt, wat in de huidige weersomstandigheden onvermijdelijk en snel tot ijsvorming lijdt. Anderzijds is er het feit dat u spreekt van een enorme ijsplek en men zich wel eens de vraag zou kunnnen stellen wat u daar dan wel deed op die enorme ijsplek ?
Ging wagen wassen natuurlijk en viel toen ik mij naar de jetonautomaat begaf

kokkie
Topic Starter

#6 , 21 dec 2010 11:02

Wat kwam de politie daar doen???
Omstaanders hadden 101 gebeld.

mava105

#7 , 21 dec 2010 11:16

Gewoonlijk staan bij dergelijke inrichtingen dat de uitbater niet verantwoordelijk is voor gebeurlijke ongevallen. Heb je dat als eens nagekeken?

JohnD

#8 , 21 dec 2010 12:14

Combi wassen :mrgreen:
Ja, ja u zou ook niet lachen, moest het uw knieschijf zijn die gebroken was en u de kosten allemaal zelf hebt moeten voorschieten. :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD

#9 , 21 dec 2010 12:20

Ging wagen wassen natuurlijk en viel toen ik mij naar de jetonautomaat begaf
Als ik het goed begrijp kon u niet anders dan u op die grote ijsplek begeven om de automaat te bereiken. Ik neem aan dat er die dag dan nog meer mensen moeten gevallen zijn. In dat geval liggen de zaken enigszins anders natuurlijk en kan de uitbater verantwoordelijk zijn. Hij zal vermoedelijk wel uitzonderlijke omstandigheden inroepen. Het is ook een self zoals u zegt, dus neem ik aan dat er geen toezicht is.

artemis

#10 , 21 dec 2010 13:33

Les één: Was nooit een auto als het vriest. :?

Veel beterschap met uw knie.

Drone

#11 , 21 dec 2010 18:20

Les één: Was nooit een auto als het vriest. :?

Veel beterschap met uw knie.

en het vele strooizout gans de winter aan mijn wagen laten kleven en de carroserie laten aantasten?

neen dank u :mrgreen:

Franciscus

#12 , 21 dec 2010 18:56

Naar een car wash gaan waar ze de wagen wassen voor u. iets duurder maar geen problemen en uitbater is verantwoordelijk.

Combi wassen :lol:

Indien de politie van het feit een melding heeft gemaakt staat daar misschien in waar de ijsplek was.
Uw advocaat kan 'poging' via parket inzage te krijgen van deze melding.
Vermoedelijk zal u enkel het nr krijgen een een attest met zeer summiere gegevens gezien dit geen strafbaar feit is.

float

#13 , 22 dec 2010 20:13

Ofwel kan je via 1382/1383 BW je schade verhalen:
Art. 1382. Elke daad van de mens, waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan, deze te vergoeden.

Art. 1383. Ieder is aansprakelijk niet alleen voor de schade welke hij door zijn daad, maar ook voor die welke hij door zijn nalatigheid of door zijn onvoorzichtigheid heeft veroorzaakt.

Ofwel via een gebrek in de zaak:
Art. 1384. Men is aansprakelijk niet alleen voor de schade welke men veroorzaakt door zijn eigen daad maar ook voor die welke veroorzaakt wordt door de daad van personen voor wie men moet instaan, of van zaken die men onder zijn bewaring heeft.

Het lijkt mij maar normaal dat de eigenaar van een carwash zout strooit om dergelijke problemen te vermijden...

Franciscus

#14 , 22 dec 2010 20:17

Dat wordt dan weggespoeld bij het reinigen van de wagen :wink:

float

#15 , 22 dec 2010 20:21

Neemt nog altijd niet weg dat hij de nodige maatregelen moet nemen hé

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”