kpn contract

van lieshout
Topic Starter
Berichten: 4

kpn contract

#1 , 15 okt 2006 22:10

Ik zou een kpn contract getekend hebben.Er staat echter i/o getekend door een handtekening die beslist niet van mij of mijn vrouw is.Ieder ander zou nooit hebben mogen tekenen.Volgens KPN klopt dit ook maar desondanks ben ik verantwoordelijk aldus KPN.Wie heeft hierop een goed advies , gaat om veel geld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2006 22:23

Wie heeft er wel getekend?

Zelfs als u niet getekend hebt kan u gebonden zijn door de regels van de lastgeving of het schijnmandaat.

Op grond van de gegevens die u geeft kan niet geoordeeld worden.

scorpioen

van lieshout
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 16 okt 2006 10:52

Even in het kort. Heb mijn bedrijf verkocht per 1/7/2004.Tevens toen een aantal gsm nummers van vertegenwoordigers laten overschrijven van mijn bedrijf naar nieuw eigenaar evenals vaste nummers. Deze vertegenworodigers hebebn dus steeds gebruik gemaakt van deze nummers in het nieuw dienstverband.Januari 2005 krijg ik een rekening overzicht cq aanmaning om de facturen van al deze gsm nummers te betalen !!.De door kpn opgestuurde facturen over die periode zijn echter nooit door mij ontvangen en zijn ook door ptt in mijn woonplaats niet doorgestuurd naar mijn woonadres zoals wel gedaan is met andere post.
Wel zijn in die periode van 6 mnd. enkele nummers waar ik gebruik van makate geblokkeerd door de nieuwe eigenaar wat ik niet vreemd vond want hij was de "eigenaar "toch van die nummers. Nu blijkt echter dat hij dat volgens kpn dus niet was want alles stond op mijn naam. Na ruim 18 mnd over en weer geschreven te hebben blijkt nu dus ook dat betreffende contract niet is getekend door mij of mijn vrouw maar i/o door ??.Wij vermoeden dat dit de handtekening is van nieuwe eigenaar of zijn rechterhand in dat bedrijf. Vraag dus : Hoe kan men nummers blokkeren als met niet de eigenaar is van deze nummers ? Hoe kan kpn in december 2004 nummers blokkeren wegens wanbetaling en deze dan direct aan dat nieuwe bedrijf geven als men dit bedrijf helemaal niet kent ?
Waar is de post van kpn gebleven in die 6 maanden als hij niet door ptt bij mij is aangeboden en ook niet is terug gestuurd alsdus kpn ?( anders had ik wel direct gereageert natuurlijk ) . Wat is de rechtsgeldigheid van een opdracht getekend per i/o in deze dus . Ik hoop dat iemand mij kan helpen in deze kwestie.

Reclame

van lieshout
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 19 okt 2006 10:03

Beste scorpioen. Je gaf aan dat je n.a.v. mijn eerste bericht hier niet veel mee kon door gebrek aan info. Ik heb dat nu sinds enkele dagen flink uitgebreid mar helaas nog geen reactie. Kun je hier wel iets meer mee om een goed advies / idee te geven. bedankt

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 okt 2006 11:14

Zonder al de stukken van het dossier te zien lijkt het mij niet mogelijk een fatsoenlijk advies te geven.

Zo schrijf je bijvoorbeeld dat je "een aantal gsm nummers van vertegenwoordigers laten overschrijven van mijn bedrijf naar nieuw eigenaar". Hoe is dat gebeurd? Werd KPN hiervan verwittigd?
Wanneer werd de"opdracht" i/o ondertekend? Wat is de inhoud van dit stuk?

Wanneer het tot een rechtszaak komt is de inhoud van de stukken meestal het belangrijkste. Daarom kan ik u maar aanraden een advocaat te raadplegen. Aan hem kan u alle stukken laten lezen en dan kan hij u een gefundeerd advies geven.

scorpioen

van lieshout
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 19 okt 2006 11:46

bedankt voor je reactie maar zover was ik zelf ook al dat een advocaat mij verder kan helpen. Het gaat mij alleen erom of wanneer je een contract hebt wat ondertekend is I/O dit rechtsgeldig is. Zou mooi worden !!!!.Sommige mensen zoals mijn accountant hebben
mijn paspoort nummer enz. van mij. Gaan nieuw auto kopen I/O getekend en zetten die op mijn naam . :twisted: Daarna mag ik dus betalen. :?: Is dit het recht systeem in Holland ?? Maar goed bedankt voor de moeite van het reageren.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 okt 2006 12:32

Dit is een Belgisch forum. We bekijken de zaken vanuit het Belgisch recht.

Voor Nederlands recht is er:

http://www.rechtenforum.nl/

Wat de waarde is van i/o handtekening is niet eenduidig te zeggen. De ene keer zal je gebonden zijn, de andere keer niet. Dit zal afhangen van de concrete omstandigheden.


scorpioen

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”