schadegeval stad

lieve
Topic Starter
Berichten: 61
Locatie: Oost-Vlaanderen

schadegeval stad

#1 , 06 aug 2010 12:02

Goedemorgen

Omdat ik waterschade geleden heb door toedoen van de stad (werken aan de openbare weg) kwamen wij met een expert aangesteld door de stad tot een akkoord voor de uitbetaling van een schadebedrag.
Alle papieren werden ondertekend en in orde gebracht in november van vorig jaar.
Nog altijd is er geen uitbetaling gebeurd.
Er is geen overeenkomst wie deze kosten moet betalen : de stad, openbare werken, de aannemer,....
Kan ik van de stad eisen dat zij mij uitbetalen en de rest onderling regelen of moet ik zo nodig nog jaren op mijn centen wachten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 06 aug 2010 12:09

Kijk eens na of uw eigen verzekering deze schadevergoeding niet kan opeisen van de stad.

Vermoedelijk is de stad verzekerd, net als u zelf, is daar geen verwijzing naar in het verslag van de expert die werd aangesteld?
Handige documenten voor Personenrecht

lieve
Topic Starter
Berichten: 61
Locatie: Oost-Vlaanderen

#3 , 06 aug 2010 12:14

Ik kreeg tot nog toe alleen maar brieven van het expertisebureau, zonder iets van vermelding van verzekering. De expert werd aangesteld door de stad.
Het uitblijven van betaling is volgens de administratie het gevolg van het feit dat de verzekering van de stad de schade wil verhalen op de firma die toendertijd instond voor aanleg van de straat, die wil ook niet betalen en kaatst de bal terug naar openbare werken van de stad.

Mijn vraag was dan ook : kan ik het bedrag eisen van de stad en dat ze dan zelf verder maar zien van wie ze eventueel het bedrag kunnen terugkrijgen.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 06 aug 2010 12:23

Ik vrees dat je geduld zult moeten blijven uitoefenen. Je kan altijd proberen met AS en dergelijke, maar de verzekeringen doen toch gewoon hun ding.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#5 , 06 aug 2010 12:47

Indien uw eigen verzekeringspolis in rechtsbijstand voorziet, geef je dit probleem aan jouw maatschappij door.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”