bedrijfswagen

Barbra
Topic Starter
Berichten: 2

bedrijfswagen

#1 , 29 aug 2006 13:06

Als werknemer bij een klein bedrijfje, heb ik na mlijn proefperiode gekozen voor een bedrijfswagen. Hiervan heb ik echter geen contract of dergelijke, ook op mijn loonbrief wordt dit voor deel niet vermeld.
Onlangs gaf mijn werkgever te kennen dat hij dit fiscaal niet meer kon blijven doen en dat de aanpassingen snel zouden volgen. Tot nu toe heb ik hiervan nog niets gemerkt.
Nu heb ik onlangs een carrosserie herstelling moeten laten uitvoeren omdat ik tegen een paaltje was gereden. Franchise van boven de 300 euro moet ik nu betalen. De factuur die mijn werkgever me overhandigde staat op naam van het bedrijf. Ik was niet ingelicht dat deze kosten voor mijn rekening zouden zijn.
Wat doe ik het beste?

Wat zijn mijn en zijn rechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 29 aug 2006 15:02

Art.18.Ingeval de werknemer bij de uitvoering van zijn overeenkomst de werkgever of derden schade berokkent,is hij enkel aansprakelijk voor zijn bedrog en zijn zware schuld. (Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

Uit art. 18 (AOW) blijkt dat schade door U veroorzaakt BUITEN de werkuren ten uwe laste zijn!

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”