Verantwoordelijkheid bij schade op privé-domein

Guy B
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verantwoordelijkheid bij schade op privé-domein

#1 , 24 okt 2023 12:57

Ik heb voor mijn woning nog veel open ruimte waar dagelijks verschillende wagens parkeren. Dit perceel is volledig mijn eigendom, en nu krijg ik van een persoon de vraag om mijn familiale verzekering aan te spreken want hij zou een beschadiging aan z'n wagen hebben opgelopen op mijn privé-domein. Kan ik hiervoor verantwoordelijk worden gesteld?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 24 okt 2023 13:11

Hij die beweerd moet het kunnen bewijzen. . .

Artikel 870 gerechtelijk wetboek

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 24 okt 2023 13:39

Welke fout zou u dan gemaakt hebben die tot schade bij de andere leidde ?

Zet een bordje "privédomein - toegang verboden zonder toelating - Art 87.8° Veldwetboek "

Reclame

Franciscus
Berichten: 38616

#4 , 24 okt 2023 13:40

Staat daar ergens dat men mag parkeren of staat er dat er niet mag geparkeerd worden?
Waarom laat u dat toe?

Guy B
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 okt 2023 16:48

Staat daar ergens dat men mag parkeren of staat er dat er niet mag geparkeerd worden?
Waarom laat u dat toe?
Er staat niets vermeld; noch dat men er mag parkeren, nog dat men er niet mag parkeren.
En waarom ik dit toelaat? Te goed voor deze wereld misschien? Het stoort me niet en ik help er andere mensen mee.

Guy B
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 okt 2023 16:52

Welke fout zou u dan gemaakt hebben die tot schade bij de andere leidde ?

Zet een bordje "privédomein - toegang verboden zonder toelating - Art 87.8° Veldwetboek "
Ik vermoed dat iemand schade heeft geleden aan z'n wagen terwijl hij op privé-grond geparkeerd stond, en aangezien hij waarschijnlijk niet weet door wie, mij als eigenaar van de grond wil laten opdraaien voor de kosten.

lukasi
Berichten: 1151

#7 , 24 okt 2023 16:59

Geef het door aan de verzekering met wat ondersteunend advies
en geef de weigering door aan de eiser.

Franciscus
Berichten: 38616

#8 , 24 okt 2023 18:40

Laat dat aan de verzekering over om die brief naar eiser op te stellen.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#9 , 24 okt 2023 19:21

Het is niet omdat iemand schade heeft opgelopen op uw terrein dat u daarom aansprakelijk zou zijn.
Vraag hem eerst al eens zijn schadeclaim op papier te zetten. Geef die door aan jouw verzekering met jouw relaas. Je verzekering zal dan vrij snel een antwoord bezorgen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii
Berichten: 5423

#10 , 20 dec 2023 16:54

Familiale dekt dit niet. Schadeleider moet de dader vinden. Zoniet is t uit eigen zak betalen. Zelf zou k ws de parkeerplaatsen op mijn grond afsluiten maar da s uw keuze.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”