schadevergoeding tegen mij geëist

6334
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

schadevergoeding tegen mij geëist

#1 , 15 sep 2023 21:03

Hallo,

Ongeveer 3,5 jaar geleden heeft er een incident plaatsgevonden op de openbare weg.
Aan een oversteekweg waar fietsers geen voorrang hadden kreeg ik het aan de stok met een paar mannen (het gekende straattype adidas trainingspak en vuiton petjes). Ik heb toen bruusk moeten remmen om een aanrijding te vermijden. Dit zinde hen niet en ze lieten hun fiets vallen om mij wat te bedreigen.
Ik ben toen doorgereden en heb mogelijk een wiel geraakt van de fietsen die toen op de openbare weg lagen. Achteraf hebben ze natuurlijk verklaard dat ze waren aangereden.

Ik heb toen zelf de politie gebeld een paar 100m verder. toen op verhoor moeten gaan met advocaat van rechtsbijstand... etc (lang verhaal).
Rechtbank heeft toen de zaak geklasseerd wegens onvoldoende bewijs... Mijn eigen advocaat zei toen ook dat ze geen been hadden om op te staan. (er waren ook getuigen)

Nu 3,5 jaar later krijg ik plotseling een aangetekende brief in de bus van een advocaat van de tegenpartij met de vraag om een schadevergoeding te betalen van 1100eur binnen de 15 dagen...

Ik was toen aan het werk met een dienstwagen. Indien er toen schade zou zijn, lijkt het mij logisch dat de verzekering van mijn werk dit zou regelen.
Ondertussen heb ik een andere functie bij een ander bedrijf.

Wie weet raad? Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door 6334 op 15 sep 2023 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38614

#2 , 15 sep 2023 21:05

Rechtbank geklasseerd dus door een rechter van vermoed ik de politierechtbank?
Of een sepo door openbaar ministerie?

6334
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 sep 2023 21:09

sorry, het was het parket die dit geklasseerd heeft

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 15 sep 2023 21:21

artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

tegenpartij zal de zogenaamde schade die zij claimen moeten bewijzen, na 3,5 jaar plots schade aan de fietsen gaan claimen en bewijzen is zo goed als onbegonnen werk, zeker als het parket de "zaak" al geklasseerd heeft wegens gebrek aan bewijs.

vraag aan u verzekering of dat u nog steeds voor dat voorval van u rechtsbijstand gebruik kan maken

Sirkii
Berichten: 5423

#5 , 15 sep 2023 22:58

Advokaat speelt blufpoker. Dat mogen ze ;-). Gewoon niet op reageren want gedwongen invorderen kan alleen na veroordeling door rechtbank. Rechtbank zal effe lachen als ze een eis indienen (zie hoger)

eylis
Berichten: 8842

#6 , 16 sep 2023 09:23

En ik vermoed dat je deze actie (van de tegenpartij) kan aanmerken als "tergend en roekelood geding". Vermits het parket dit reeds klasseerde wegens onvoldoende bewijs. Ik zou de advocaat vriendelijk antwoorden met een verwijzing naar de gerechtelijke uitspraak én de wetgeving mbt "tergend en roekelood geding" :-)

Franciscus
Berichten: 38614

#7 , 16 sep 2023 17:25

Als er indertijd de verzekering(en) waren betrokken voor uw verdediging deze wel in kennis stellen van de brief.
Deze brief zelf doorgeven wel een kopie.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”