Foutieve gegevens bij plaatsbeschrijvingen bij verhuring

Stablinski
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Foutieve gegevens bij plaatsbeschrijvingen bij verhuring

#1 , 31 mar 2023 15:54

Ik kreeg de opdracht van een immo kantoor om een plaatsbeschrijving (PB) bij verhuring op te maken. De verhuurder (eigenaar) wijst mij echter een verkeerde tellerkast aan waardoor foutieve meterstanden (gas en elektriciteit) genoteerd worden met alle gevolgen vandien. Deze PB wordt nadien door beide partijen (verhuurder en huurder) ondertekend, voorafgegaan dr "gelezen en goedgekeurd". Kan ik als opsteller van deze PB hiervoor aansprakelijk gesteld worden?

Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 16 apr 2023 17:15

Wie heeft de fout gemaakt...lijkt mij de verhuurder.
Is de fout ondertussen rechtgezet?
Wat was uw contract met immokantoor?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 apr 2023 19:37

Zolang als op het overnamedocument van de nutsmaatschappij, de juiste standen staan vermeld is er geen probleem.

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jun 2023 10:52

u hebt uw werk gedaan, en partijen hebben gebruik kunnen maken van hun recht op tegensprekelijkheid. Wat voorgangers zeggen, klopt; wat doorgegeven wordt naar de energieleverancier (juist EAN nummer, juist meternummer en juiste meterstanden) is vele malen belangrijker dan wat op plaatsbeschrijving staat

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 16 jun 2023 12:24

Daarom altijd duidelijk de juiste appartementen nummers of verdieping op de tellers zetten. Heb ik gedurende de 30 jaar als beheerder altijd gedaan. En als er maar 1 meter was, liet ik tussenmeters zetten (die ik dan wel jaarlijks moest gaan opnemen).

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”