Verantwoordelijkheid bij ontslag

lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Verantwoordelijkheid bij ontslag

#1 , 29 mar 2023 11:13

Bij een vorig onderwerp " Renovatie badkamer" is na 11 maanden de badkamer nog niet afgewerkt , de persoon die de werken leidde bij die firma heeft plots haar ontslag gegeven en gedurende een 3 tal maanden konden wij niemand bereiken , na een bezoek aan het depot werd mij gemeld door een andere firma dat van de ene dag op de andere iedereen was verdwenen.
Een maand teug meldde plots iemand anders van dat bedrijf dat zij het werk ging overnemen daar er weer in 2 weken niks van terecht kwam nam ik telefonisch contact op met haar en ze zei dat de restfaktuur die nog 20% bedroeg eerst diende betaald te worden , er werd mij een faktuur toegestuurd waar geen materiaal nog corekt aantal uren waren op vermeld , ik heb die factuur betwist per email en tevens naar de werkgever een aangetekende brief gestuurd waar ik hem in gebreke heb gesteld , maar vermoed dat na enkele dagen hij die brief niet zal afhalen en deze mij terug zal worden bezorgd.
Wat rest mij dan nog een advocaat onder de arm nemen of eventueel een gerechtsdeuwaarder een exploot laten sturen,?
Wat mij wel opvalt als ik uren vraag van personen en firma s wordt daar steeds niet op geantwoord , ik vermoed dat het geronselde personen waren de vraag is dan hoe werden die vergoed ( zwartwerk ??)
Bij hun aankomst en vertrek moesten zij op een blaadje hun uren invullen en dat werd dan door de veantwoordelijke meegenomen ,
Is een rare zaak , heb wel al gezien dat de jaarrekeningen van dat bedrijf rood kleuren , wat ook al geen goed teken is.
Hoop dat iemand mij wegwijs kan maken in die materie , want na bijna een jaar ben ik toch ten einde raad.

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mar 2023 12:33

Is de firma waar u origineel een overeenkomst mee had dan officieel overgenomen? Of failliet gegaan?

Zij hadden nog schulden aan u op moment van stopzetting? Heeft u dit al gemeld aan de curator?

lilyboe
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mar 2023 13:13

Vermoedelijk zijn ze niet failliet.
Bij ons voerden ze een badkamer renovatie uit , zijn begonnen op 25 apil 2022, maar het bedrijf heeft geen atelier meer en een HR Consultant voert nog werk uit van bij haar thuis , je kan ze enkel telefonisch bereiken want er is geen adres bekend , zij werkt voor een persoon uit Eeklo die haar werkgever is , die persoon heb ik aangetekend in gebreke gesteld maar via track en trace zie ik dat hij de zending niet ophaalt dus die zal binnen 1 week terug bij mij ariveren en wat dan zijn er nog de mogelijkheden?

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”