Aansprakelijk grootouder voor minderjarig kleinkind.

Lieveke1234
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijk grootouder voor minderjarig kleinkind.

#1 , 28 dec 2022 16:15

Goeiemiddag,

Mijn zoon is 15 jaar geleden overleden. Mijn kleindochter werd verder opgevoed door haar moeder.
Helaas is dit fout gelopen. Kleindochter is weggehaald bij haar moeder en woont nu officieel bij de andere grootmoeder (moeder van mijn schoondochter).
Zowel de mama als de grootmoeder hebben heb financieel niet breed en leven met schulden.
Nu is mijn vraag: stel dat mijn minderjarig kleinkind op het verkeerde pad terecht komt en dingen doet die niet door de beugel kunnen. Kan ik hiervoor verantwoordelijk gesteld worden aangezien zowel de moeder als de grootmoeder schulden hebben? Ik heb mijn zaakjes mooi op orde, zie mijn kleinkind max een 10-tal keer per jaar.

mvg,
Lieveke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 dec 2022 16:27

Nu is mijn vraag: stel dat mijn minderjarig kleinkind op het verkeerde pad terecht komt en dingen doet die niet door de beugel kunnen. Kan ik hiervoor verantwoordelijk gesteld worden aangezien zowel de moeder als de grootmoeder schulden hebben?
Bent u voogd of heeft u enige zeggenschap over de opvoeding van uw kleindochter :?:

Indien niet, kan men u ook niets maken.

Kleindochter is toegewezen aan haar andere grootmoeder omdat het mis liep bij moeder.
Dat het daar vervolgens ook mis gaat, is niet uw schuld ...

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”