factuur schoonmaakkosten betwisten

KatAr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

factuur schoonmaakkosten betwisten

#1 , 08 dec 2022 10:01

Deze zomer huurden wij een weekend (3 dagen) een camper rechtstreeks van de eigenaar via een online platform. Bij het terugbrengen van de camper is de eigenaar van mening dat de camper onvoldoende proper gemaakt is. Hij zou ons extra kosten aanrekenen voor het schoonmaken 75 € voor de binnenkant, 75€ voor de buitenkant en 50$ voor legen toilet, hij noteert dit op het aflever formulier en staat ons niet toe om te noteren dat wij dit niet terecht vinden. De camper was gepoetst zowel binnen als buiten en het toilet was leeg. Om het meningsverschil niet te laten ontaarden ondertekend mijn broer het formulier en stuur ik de dag na het inleveren een mail naar het platform om te melden dat er een discussie is geweest over schoonmaken en ik niet akkoord ben met het ondertekende formulier.

Ik ontvang via het platform een factuur voor extra gereden kilometers en 200€ schoonmaakkosten. Ik betwist deze en communiceer hierover met de eigenaar via het platform maar we geraken er niet uit. De eigenaar roept de hulp in van het platform om te bemiddelen. Platform vraagt foto's aan mij om aan te tonen dat de camper schoongemaakt was voor aflevering. Ik heb geen foto's gemaakt dus ik kan deze niet bezorgen. Ook de eigenaar heeft geen foto's genomen in onze aanwezigheid. Het platform geeft mij de mogelijkheid om een deel van de factuur te betalen en de extra gereden kilometers heb ik onmiddellijk aan het platform betaald. Ik ontvang een mail dat de de kilometers zijn doorgestort maar dat de schoonmaakkosten toch moeten betaald. Ik vraag om dit te motiveren

Hun antwoord: Het probleem is dat er voor is getekend op het Gform. Voor ons is het dus lastig bemiddelen als er geen foto's zijn van die dag (vooraf en achteraf) hier ben je als huurder namelijk verantwoordelijk voor (zoals op het Gform staat). Ik heb de foto's die ik van de verhuurder heb ontvangen toegevoegd. Als de e-mail bij het ophalen was verstuurd/ons had gebeld/de camper had geweigerd dan hadden wij hierop uiteraard actie kunnen ondernemen.
Wij zijn er ook niet bij geweest. Dus wij moeten onze keuze maken op het ondertekende Gform en ander bewijsmateriaal.

De foto's die de eigenaar heeft bezorgt zijn er van achteraf niet van vooraf, van sommige ontbreken de metadata. Het bewijsmateriaal is oa een foto van de doucheafvoer. Dat de doucheafvoer vol met haren zat is niet gevolg van ons gebruik, de camper is intensief verhuurt geweest in de weken voor ons. En dat was ook te merken aan de camper. een foto waarbij de verhuurder onderaan de carrosserie gaat met zijn hand en toont hoe zwart zijn hand is. Een foto van stof in een hoek van de badkamer dat zijn ze.... Het Gform heb ik betwist per mail voordat het bij hun is terecht gekomen en de foto's van vooraf ontbreken.
Sinds eind oktober is er geen communicatie meer.

Deze week krijg ik een aangetekend schrijven van het Platform:
We hebben u een betaal verzoek gestuurd en verzoeken nogmaals 200€ schoonmaakkosten te betalen. Wat gebeurt er als u niet betaald? De factuur wordt in behandeling genomen door Incasso, de extra kosten zijn voor u rekening, de rente zal verder oplopen, indien tijdens het incassoproject niet betaalt, schakelen wij een gerechtsdeurwaarder in. De daaraan verbonden proces en executiekosten komen in dat geval voor uw rekening......

Tot zover de schets van de situatie. De vragen?

Wat is de rol van een incassobureau hierin? Kan een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld worden en de kosten aan mij doorgerekend worden? Kan ik de factuur nog een keer betwisten via aangetekend schrijven?

Alvast bedankt voor de reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 08 dec 2022 10:08

Door het formulier te ondertekenen, staat u in feite in een zeer zwakke positie. De incasso kan niet veel doen zonder vonnis, maar in de rechtbank gaat dat ondertekende formulier veel waarde hebben.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”