Schade aan goederen na ongeval in winkel

Meeboohh
Topic Starter
Berichten: 50

Schade aan goederen na ongeval in winkel

#1 , 16 nov 2022 14:47

Door een abnormaal obstakel in een winkel ben ik gevallen gevallen en heb schade aan goederen. Winkelverantwoordelijke zei me de goederen te laten herstellen.
Dossier wordt doorgegeven aan verzekering maar gezien een de zaken waar ik schade aan heb een elektronisch apparaat is, vragen zij nu het aankoopfactuur hiervan.
Dit toestel is 4 jaar ouden en gezien de garantieperiode voorbij is heb ik die facturen ook niet meer in mijn bezit.

Kan de verzekering mij om deze reden niet uitbetalen? De schade is er, hersteld door een erkend hersteller. Enkel het aankoopfactuur is er niet meer.

Ik kan ook nergens vinden dat facturen van kleine aankopen meer dan 2 jaar bewaard moeten worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 16 nov 2022 14:50

Vraag aan uw leverancier een "Dubbel uitgereikt op aanvraag van de klant ter vervanging van de verloren gegane of vernietigde originele factuur."

Meeboohh
Topic Starter
Berichten: 50

#3 , 16 nov 2022 14:54

Heb ik ook al aan gedacht maar betreft hier een appeltjes winkel (sw**tch) die een tijd geleden failliet is gegaan en werd overgenomen en bij de nieuwe firma kunnen ze niet meer aan die oude facturen

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 16 nov 2022 14:58

Hmm, dat maakt het wat moeilijker. Eens bij de curator proberen?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 16 nov 2022 16:30

4 jaar oude elektronica ?
Waarde is minimaal
Inruil bij de fruitwinkel zelf is waarschijnlijk 0

Als je via kaart betaald hebt, vindt je de betaling mss langs die weg terug

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”