lek dakappartement

dver
Topic Starter

lek dakappartement

#1 , 17 apr 2009 11:09

Ik woon op een dakappartement.
Mijn onderbuur heeft een lek door een scheurtje in de roofing op het dak. Op die roofing ligt mijn bankirai.

In de basisakte was er nog geen sprake van dat terras. Toen lag er enkel de roofing. Het terras is aangemaakt door de persoon van wie ik het appartement gekocht heb.

Wie moet de herstellingswerken nu betalen? Ik of wordt het dak (roofing) aanzien als deel van het gebouw.
Ik dacht het tweede, maar anderen denken dat ik in de kosten ga vallen, omdat er een terras op ligt.

Wie weet raad??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 apr 2009 11:49

Alles hangt ervan af van hoe de reparateur zegt dat de scheur is ontstaan.

Bovendien raad ik u ten spoedigste aan met de syndicus contact op te nemen om dat terras te laten nakijken (of het dak de constructie wel tolereert, of het is aangebracht op een wijze die de dakbedekking niet beschadigt en de afvloeiing van het regenwater niet belemmert) en indien er zich geen echte problemen mee voordoen deze constructie in de volgende algemene vergadering te laten regulariseren door de andere mede-eigenaars.

Op dit ogenblik bent u namelijk op verscheidene punten in overtreding die financiële gevolgen kunnen hebben voor uzelf. ( denk maar aan verhoogd risico brandveiligheid, bouwovertreding, risico dakbedekking, afvoerstroming regenwater, basisakte, reglement inwendige orde, ...)

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”