Digitale teller

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Digitale teller

#1 , 03 okt 2022 13:19

Op 22/09/2022 is men een digitale teller komen plaatsen in mijn woning, en volgens hun moest daarvoor de kabel vervangen worden. Daarvoor hebben ze heel wat schade toegebracht aan het terras om daar een diepe put te maken. Er werd mij door de (buitenlandse) werknemers beloofd dat dit zou worden hersteld door hun opdrachtgever. Tot heden is dat nog niet gebeurd, terwijl gelijkaardige schade aan de stoep wel is hersteld 4 dagen later. Waar moet ik mij nu wenden om verhaal te halen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 okt 2022 16:55

Het is de opdrachtgever voor de digitale meter die je moet aangetekend ingebreke stellen.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2022 18:05

"Het is de opdrachtgever voor de digitale meter die je moet aangetekend ingebreke stellen"


En wie is dat dan? Geenszins mezelf, het is mij opgedrongen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12811

#4 , 03 okt 2022 18:15

De netbeheerder, Fluvius. Hopelijk is er voldoende bewijs dat de arbeiders de schade veroorzaakt hebben?

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 okt 2022 23:01

De netbeheerder, Fluvius. Hopelijk is er voldoende bewijs dat de arbeiders de schade veroorzaakt hebben?
Die hebben gewoon enkele tegels weggenomen, en die zouden worden teruggeplaatst door een "andere ploeg". Eentje moet een beetje worden aangepast omwille van een kabel die uit de put naar de gevel omhoog gaat. Dus dit zelf doen is geen optie.
Mensen mogen dus mijn terras komen uitbreken en daarna hun verantwoordelijkheid daarin in twijfel trekken????

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 03 okt 2022 23:07

Ik zeg niet dat ze hun verantwoordelijkheid gaan ontlopen, ik zeg gewoon dat een beetje proactiviteit (foto's, ondertekend verslag) in zo'n situaties geen kwaad kan voor het geval dat.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 okt 2022 10:17

Ik zeg niet dat ze hun verantwoordelijkheid gaan ontlopen, ik zeg gewoon dat een beetje proactiviteit (foto's, ondertekend verslag) in zo'n situaties geen kwaad kan voor het geval dat.
Gelukkig heb ik foto's gemaakt toen ze bezig waren.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”